Gjest Skrevet 6. mars 2009 #51 Skrevet 6. mars 2009 sånn.. da har jeg vært hos legen.. var visst litt brystbetennelse.. må nok på pencilin .. fikk ut 125ml på under en halvtime på den vonde monstersvære puppen. og 10ml på tyve min på miniputtlandpupp hehehhehe..
Itsrejk Skrevet 6. mars 2009 #52 Skrevet 6. mars 2009 Godt du kom deg til lege. Og ang. det du skrev tidligere om antibiotika: Det er akkurat av hensyn til slike ting som brystbetennelse at vi skal være forsiktige med å ta antibiotika for ting som kan gå over av seg selv. For NÅ trenger du faktisk det for å bli frisk. Tipper du blir bedre i løpet av en dag eller to, jeg. Og la gjerne tuppa di tømme brystene, og gi heller flaske etterpå. Hun gjør nok en mye bedre jobb enn pumpa. Husker ikke hvor lenge jeg var skikkelig syk, faktisk. Er nesten åtte år siden det der, skjønneru...hehe... Ønsker deg masse god bedring!
frk-fryd Skrevet 6. mars 2009 #53 Skrevet 6. mars 2009 For å si det sånn så bruker jeg nå str 80 F i bh-er, og de hopper ikke ut av singletten. Så da vil jeg tro de holder for de fleste:)
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #54 Skrevet 6. mars 2009 hehe.. goodie sleit litt da jeg brukte 75J.. da hoppet de ut av ALT.. pupper ekke baaareee en fest. heller dagen derpå hehe
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #55 Skrevet 6. mars 2009 8 år siden ja det er jo en liten stund siden.. har kjøpt lecitin også nå. det hjelper visst på hukommelsen også.. å det trengs VIRKELIG hehe ;P
En snupp - og en knert i magen Skrevet 6. mars 2009 #56 Skrevet 6. mars 2009 Godt å se at du kom deg til lege Bare husk å ring tilbake om du ikke føler deg bedre i løpet av helgen - jeg gikk nesten en uke på penicillin før jeg ringte tilbake og de fant abscessen, og endte opp med å gå på de samme tablettene i over to uker... Fikk faktisk litt komplikasjoner av det etterpå, så ikke bare spøk å måtte gå på det for lenge. Fortsatt god bedring, og god helg!!
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #57 Skrevet 7. mars 2009 er allerede blitt bedre nå må jeg bare holde styr på pumpe hver 2 time. at jeg ikke kan spise for tett innpå når jeg skal ta pencilinen. pluss at jeg må huske på å spise masse. så kal hun ha mat hver fjerde time.. det og ammetåka henger ikke ihop.. har skrevet det ned da.. pluss at jeg har alarm på mobilen.. takk takk ha en kjempegod helg å tusen takk som er så snill med gode råd og støtte
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #59 Skrevet 7. mars 2009 å få mini til å venne seg til pupp igjen.. hun er ikke like fornøyd med at det ikke kommer like fort som med flaske..
Katsi Skrevet 7. mars 2009 #60 Skrevet 7. mars 2009 Jeg sier bare nesespray;) Da venner hun seg til puppen samtidig som at melka kommer raskt. Så kan du heller vente litt og litt med sprayen etterhvert så du tar det gradvis. Med nesesprayen renner det på et par minutter uten at jeg trenger å stimulere i det hele tatt...
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #61 Skrevet 7. mars 2009 skal ta å ringe legen på mandag å få ordnet den. om han blir vrang så bruker jeg bare den at han ikke vet hvordan det er å ikke få ammet barnet sitt.. sikkert lavmål, men det driiiiter jeg i..
En snupp - og en knert i magen Skrevet 7. mars 2009 #62 Skrevet 7. mars 2009 Jeg fikke nesespray uten at legen blunket da jeg nevnte det, så det går nok bra. Og følelsemessig utpressing er lov
Lillepusen-78 Skrevet 7. mars 2009 #64 Skrevet 7. mars 2009 Kan ikke skjønne at legen skulle ha innvendinger mot å skrive ut resept til deg. Det står i pakningsvedlegget at den blant annet kan brukes ved brystkjertelbetennelse, ved smerter ved amming/pumping, forebyggende mot brystkjertelbetennelse.... Tror jeg betalte rundt 80 kr for den....
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #65 Skrevet 7. mars 2009 skulle hatt bil å kjørt opp på legevakten å bedt dem skrive ut sånn resept. så kunne jeg begynt på den i dag.. jaja.. får bare vente til mandag..
En snupp - og en knert i magen Skrevet 7. mars 2009 #66 Skrevet 7. mars 2009 Du kan stimulere utdrivningsrefleksen hvis du 10-15 minutter før amming legger varme kluter på brystene noen minutter, og så stryker med håndflatene - ikke hardt - fra innerst til ytterst på brystene et minutt før du legger til. Kanskje det hjelper?
Gjest Skrevet 7. mars 2009 #67 Skrevet 7. mars 2009 har sånn varmepute da.. kan jo gjøre det før jeg får den sprayen.. men den ene er jo så knøttliten og uberslapp at der er det nok ikke mer melk enn det bittelille jeg får ut.. den er aldri sprengt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå