Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 fikk tette melkeganger for 3 gang på 2 mnd.. å nå har jeg mistet melka. mini har fått erstatning i dag. var bare flaks at hun tok flaske. for vi har ikke gitt henne det før.. har bare sovet nå i to dager. hatt feber å hatt det helt jævlig.. å jeg er så utrolig nedfor. FAEN!!!
husmus &2 Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Ikke fortvil. Du får den sikkert opp å gå igjen. Pump. Drikk ammete, sov, spis masse, drikk vørterøl (?) osv osv osv. Lykke til. Det går nok bra skal du se.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Uff, stakkars deg=( Hadde brystbetennelse med jenten min, det var helt j-vlig! Fikk og feber og følte meg kjempe syk. Hun tok ikke flasken heller, men jeg klarte å tømme brystet med pumpen og blev bra ganske raskt etter det og mistet heldigvis ikke melken. Har du vart på HS el legen og spurt om hjelp el medisin for betennelsen? Så kjedelig at du mistet melken din, men bra at hun tar flasken da=) God bedring til deg=)
KarinB Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 uff. Vet åssen du har, nesten samme historie som meg dette. Fikk sopp i stdetfor, og mista melken fordi jeg ikke klarte å amme i 3 dager. hadde jo lite fra før også. Men, du var jo heldig da som hadde en baby som tok flasken! Så slapp du det maset oppå det hele. Det er enkelt og greit å gi flaske når du bare kommer inn i det. Bare spøør hvsi du lurer på noe. Jeg hadde nærmest en sorgprosess å gå igjennom når jeg måtte gi opp ammingen, det var tøfft for meg å innse at dette ikke gikk for meg. Måtte lære meg selv at jeg ikke var mislykket etc. For det er man ikke! Håper du klarer å finne deg fort tilrette med flasken, det er jo mange fordeler ved den også. Det finner du nok tidsnok ut av! Lykke til
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 takk for fine ord samboeren måtte ta ffri fra jobb i dag. jeg klarer jo ikke løfte henne. den ene armen er jo kjempevond. jeg har store problemer med å innse at jeg har mistet melka. for jeg elska å amme. jeg følte at det var det spesielle mellom lillemor og meg. at det var noe som bare var vårt. men nå føler jeg at det ikke er noe særlig bruk for meg. at hun like gjerne kan være hos hvem som helst :( ikke får jeg bært eller skiftet på henne heller før det går over i armen. har aldri følt et så stort nederlag før.
KarinB Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 et tips fra meg er å gi flasken i amme stillingen, da koser den lille med hendene og føtene på samme måte som ved amming. Jeg følte også som sagt et stort nederlag, og min måte å beholde kontakten på var å ikke ta meg så store friheter som jeg egentlig hadde med mme. Jeg følte for å være sammen med den lille, følte ikke for å gå på fest annenhver helg etc. Det var som oftest meg som gav flasken og stod opp på natten også. Nå når sønnen min er 8 mnd går alt mye bedre på det punktet. jeg slapper mere av når jeg er ute, og kan dra ut på plutselige kveldsbesøk hos venninnner o.l. Det er fremdeles masse bruke for deg! Husk at det er din hjerterytme, stemme og lukt som er selve tryggheten for den lille. Det er hos deg alt er bra for henne. Kos masse med henne.
KarinB Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 forresten, må bare tipse seg om www.flaskeposten.org eller net kjempe bra side for de som gir flaske!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Heisann, Det der høres ut som meg - bortsett fra at jeg ikke mistet melken helt, den var bare så tett at det ikke kom noe ut... Har du vært hos lege? Og har noen sett nærmere på brystet ditt? Jeg masserte tette melkeganger som et helsike de første mnd., og så - etter 2 mnd. - så fikk jeg feber osv., som deg, fikk antibiotika. Da den ikke virket ble jeg sendt til brystdiagnostisk senter på Ullevål og måtte tømme en stoor abcess... Så få det sjekket NÅ - og kanskje kommer melken tilbake igjen. Jeg fikk skikkelig boost med melk etter at abcessen var borte. Har du forresten prøvd å ta med pumpa i dusjen? Det kan også funke ganske greit. Jeg holdt på å gi opp, ville gi opp er vel mer riktig, men så måtte jeg jo amme for å holde kulene borte, og så skulle vi på ferie og det var greit å slippe flaske, og plutselig hadde jeg ammet så lenge at vi begynte med fast føde...
husmus &2 Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Hei igjen, hvorfor tror du at du har mistet melken? Da jeg sluttet å delamme, så gikk det to uker uten amming og pumping hvorpå jeg tok opp pumpingen igjen og jaggu var det ikke fortsatt melk der. Fikk opp produksjonen litt. Hvis du vil slutte å amme så er jo det helt greit og, men siden du sier du trives med det så ville vel jeg ha lagt inn noen timer med pumping osv. Nå har jeg aldri hatt tette melkeganger så jeg vet egentlig ikke helt hvordan dette bidrar til situasjonen. Løkke te uansett.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Jeg så dette etter jeg postet det andre - akkurat sånn hadde jeg det og, og det var ikke en vanlig klump, eller betennelse, men en abcess. Og jeg sier bare RING LEGEN NÅ! Jeg klarte ikke å ha datteren min liggende mot brystet, ikke bære i bæresjal, ikke løfte opp på stellebordet... Følte egentlig at jeg mistet en del den tiden der, men det går over Men da må du få det sjekket ordentlig. I DAG!
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 har hatt tette melkeganger 3 ganger før. så det har bare blitt mindre og mindre. pluss at det gjør grusomt vondt og amme på det brystet som er tett.. det har jo ikke gått lange tiden så jeg håper virkelig at den plutselig kommer tilbake.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde også tett melkeganger mange ganger, men så viste det seg at selv om det gikk tilbake, så forsvant det ikke helt - selv om jeg ikke kjente dem. Så jeg ville uansett snakket med legen for å få en ul-sjekk på brystet. Etter at de fikk fjernet alt skikkelig har jeg fått små små klumper noen ganger, men da har de vært borte igjen på en dag. Men har du mistet på begge brystene, eller bare det ene? Du kan godt sende pm om det er noe mer, jeg har hatt min dose av det her, og vet at alle kjerringråd hjelper, de tar bare så usigelig med tid at det går utover egen helse, tid med babyen, temperamentet og alt Uansett trøsteklem. Vet hvor utrolig kjipt det er og hvor vondt du har det nå.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 har hatt 2 ganger på høyre og nå på venstre. har mistet på det brystet jeg ikke har tette melkeganger på også er helt skrapt. har prøvd å amme flere ganger for å få opp produksjonen, men det har ikke nytta. har pumpa masse på begge brystene, men etter halvanne time så har jeg fått 60ml. det har gjort grusomt vondt og pumpe på det betente brystet. kan faktisk sammenlignes med rier når hun spiser av det. når jeg pumper så kan jeg ta det i mitt tempo hvertfall så har jeg dusja i varmt vann, hatt varmeflaske under armen. det hjalp faktisk veldig, men armen er forstatt veldig øm. eller i armhulen da.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 Sånn du beskriver det høres veldig ut som meg. Det er mulig du skal gi det ut dagen, men det kan nok være lurt å få penicillin, og evt. en ul. Det er jo ikke så lett å tenke positivt i febertåke heller Mannen min måtte droppe et foredrag han skulle ha i Volda (vi bor i Oslo) fordi jeg var så dårlig...
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 ja, jeg venter ut dagen ja. er alt for dårlig til å bevege meg noen plass. samme her. samboeren måtte droppe flere møter på jobben i går som han skulle ha. å i dag. men jeg hadde aldri klart meg alene med lillemor sånn som jeg var i går. var takk og lov veldig effektivt med varmepute da.. virka som det løsna godt. er forstatt ømt.. prøvde å google abcess, men fant ikke noe relevant.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #16 Skrevet 4. mars 2009 Mulig jeg har stavet det litt feil... Men her er en lenke til ammehjelpen: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=284 For ordens skyld - det er sjelden de er synlige som på bildet her. Du vil også finne litt på ammedebatten her på dib.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #18 Skrevet 4. mars 2009 kan dette komme av at jeg sover med bh (uten spiler)? har også gått med trange topper som strammer over brystet når jeg ammer.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #19 Skrevet 4. mars 2009 Det er mulig, ja. Jeg fikk en klump akkurat ved bh-kanten på det ene brystet flere ganger. Men det er mange andre faktorer som spiller inn også - kalde fingre, utdrivingsrefleksen, sugeteknikken til babyen og alle andre ting som kan gjøre at man ikke får tømt skikkelig på hele.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #20 Skrevet 4. mars 2009 fikk håndmelket litt da. kom ut noe skal pumpe som en helt ikveld. har vært så utrolig sår så jeg har ikke klart å røre den ene puppen. jeg er ikke klar for å gi opp enda.. hadde aldri i verden trodd at det betydde så mye for meg det å amme.. tusen takk som minnet meg på ammehjelpen.. dumme dumme meg har jo gjort ALT feil :S kanskje jeg kan slippe det heretter..
frk-fryd Skrevet 4. mars 2009 #21 Skrevet 4. mars 2009 Bare et tips til det med å sove med bh på. På lindex har de ammesingletter med bare strikk under puppene slik at innlegg holder seg på plass. De strammer ingen steder. Jeg har kjøpt inn mange, og bruker de om natta. Annet tips som venninner sverger til er ullsokker på beina hvis du har kalve gulv. Jeg fikk brystbetennelse etter en dag uten ullsokker på. Kan jo være tilfeldig, men tar ingen sjanser.
Makko med to små gutter Skrevet 4. mars 2009 #22 Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde tette melkekanaler sist uke, tirsdag/onsdag sist uke fikk jeg ut kanskje 10ml når jeg pumpet! -Jeg hadde heldigvis lite smerter/feber. Var hos legen og fikk ny nesespray. Og pumpet og pumpet og pumpet (ammet self også, men begrenset hvor lenge lillegutt synes det var kult uten å få mat). -Har en super dobbeltpumpe, -om du ikke har, prøv å få lånt en! Pumpet 2hver time, og 1 gang pr natt. Mannen var hjemme så jeg fikk sovet mye, og hadde min kjære varme-rispose overralt. Var på amme-polioklinikken på sykehuset fredag (sjekk om dere har det der du bor). Da var det vel alt begynt å løsne. Men fikk endel tips om både å amme i tvillingstilling og om hvordan "klemme ut melka" ved pumping. Men først og fremst undersøkte hun meg, og konstaterte som jeg trodde at jeg var på bedringens vei. Må bare si at det var en fantastisk dame, og det er kjempesynd at man ikke får hjelp av slike helt i starten. Ville heller ha byttet noen kontroller med HS for en time med en "amme-dame" som dette! -Det tok 9 dager fra jeg så at det startet til alt var som normalt igjen. Pumpet i dag 250ml på jobb (en pumping). -Så det er håp!
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #23 Skrevet 4. mars 2009 vi har fliser ja.. så det skal jeg gjøre.. puppene hopper vel ikke ut av singletten vel? skal ta en titt neste gang jeg er i byen takk for tipset
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #24 Skrevet 4. mars 2009 de har noe sånn poliklinikk på barsel ja.. skal ta å ringe å høre om det er sånn spesielt til amming..
Frøken Freken Skrevet 4. mars 2009 #25 Skrevet 4. mars 2009 Hei - ser du har fått masse respons, og er litt for lat til å lese alt. Skjønner godt at du er lei deg, du er ikke alene om å ha følt på dette nederlaget. Jeg hadde også følelsen av at alle kunne ta min plass da jeg måtte slutte å amme - har ikke ammet siden hun var 2 måender (4 måneder siden) og det skal du vite - pupp eller ikke pupp - INGEN kan ta mors plass! Kjærligheten mellom mor og barn er ikke knyttet til puppen. Lykke til! Det er lov å være trist og lei og forbanna - det ordner seg til slutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå