Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 I alle mine voksne år har soverommet vært sterkt nedprioritert og stort sett vært der jeg har kastet alt mulig inn, som jeg ikke gidder å sette andre plasser. Selv om "kottet" mitt er på 40 kvm ;-p (Men da må jeg jo helt ned i kjelleren og det orker jeg ikke, for der bor det edderkopper!) Men nå vil jeg ha et koselig soverom! Et soverom som innbyr til både soving og andre... ehh... aktiviteter. Først og fremst må det jo ryddes.. *gruer meg* Og deretter males og gjerne få nytt gulv i samme slengen. Bytte fronter på skyvedørsgarderoben. Få ny lampe i taket, for den som er der nå er egentlig en ganglampe. *skamme seg* Få mer hyller eller kroker. Slik at klær og sånn ikke havner på gulvet. Hvordan ser ditt soverom ut? Liker du det? Hvilke farge har du på veggene og hvor har du gjort av alt stæsjet som gjerne samler seg? Motivasjon og tips, takk! =)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Det forrige var roterom, men det nye er fint og ryddig - ennå! Hehe! Akkurat pussa opp, og bestemt meg for at det ike skal bli et oppbevaringsrom...er bilder på bloggen min =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 njei, koselig og innbydene vil jeg ikke si det er... kjedelig hvite vegger, en furuseng (sambo sin gamle-skal kjøpe ny snart), og skyvedørsgarderobe... 2 stk nattbord også da. Men IKKE oppbevaring for rot, nei! Det takler ikke mor
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Soverommet vårt er ikke stort, men stort nok til å sove.. vi har bare en seng, to nattbord og skyvedørs garderrobe på rommet. Og en vogge akkurat nå nå. Fargen på veggen er kaffe latte, men en vegg er det tapet på.. som går i kaffe latte og andre sånne farger. kjempe fint og dust.. nattborda er MALM fra ikea.. og senga er enkel sånn bare madrass seng.. skyvedørsgardeboben er hvit.. gulvet er laminat, eik. Har en liten balkong på soverommet, og har lange gardiner der som fargene går igjen i tapeten. Jeg er kjempe fornøyd. Skal ha no på veggene etterhvert.. men gidder ikke henge opp noe når jeg ikke vet hva jeg vil ha
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Nå skal soverommet pusses opp til våren og da skal vegger og gulv bli fine. Men uansett ... stæsjet har jeg på eget garderoberom (som da dessverre ser helt bomba ut.) Det eneste vi har på soverommet er seng, nattbord og en liten kommode. (og senga til småen noen mnd til).
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Det er koselig og innbydende, kan ikke fordra å sove på rotete rom. Rommet vårt skal være vårt fristed, ikke oppbevaringsplass.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Vi har ikke noe bod/kott så her er det stæsj på alle skap.. Har nylig ryddet så det er LITT bedre nå.. Men i alle tilfeller så er det temmelig fullt opp med seng og skap..klær på gulvet... *sukk* Blir bedre med ny leilighet til sommeren
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Jeg er meget fornøyd med møblementet der inne, det er sånn det skal være. Men veggene, gulvet og fronten på garderoben samt noe oppbevaringsting må ordnes. Det koster jo ikke all verden å få gjort noe med, men det er jo dette med tid, motivasjon og inspirasjon. Nuttet; Jeg synes fargene dine og tapetveggen høres veldig fint ut. Jeg kunne tenkt meg å ha veggen med senga i tapet og male de tre andre veggene i matchende farger. Hehe, vi har forresten samme nattbord og de er ca 5 cm høyere enn senga. I helga bommet den store rompa mi litt på senga og nattbordet spise litt på låret mitt. AU! Har et ca 5 cm stort blåmerke med et sår på som bevis... pokker så spisse kanter på de nattbordene! Hihi Jeg vil at soverommet mitt skal være en oase, et sted man ønsker å trekke seg tilbake etter en slitsom dag. Og våkne opp i fine og inspirerende omgivelser (nå høres jeg ut som en dårlig katalog:p).
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 hopplaaa; det er sånn jeg også vil ha det! Et fristed, et sted du ønsker å trekke deg tilbake. Slik som det er nå, så spiller det ingen rolle hvor mye det ryddes, det ser fortsatt rotete ut likevel. Har gjerne noe med at alt det jeg ikke får plass til andre steder, havner i en stabel i et hjørne og to dager etterpå flyter alt over gulvet uansett...
Nattinatta Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 hehe, ja det er fort gjort å stue det inn der...! har gjort det til tider, men klart å få det unna før det ser helt bombet ut! heldigvis. vi har egentlig et innbydende soverom, så lenge det er ryddet! hvite vegger, dobbelseng, hodegjerde laget av mnf plate malt i ulike grønnyanser med sølvliser rundt, gardiner på hele vegg der det er vindu gardinene er 2 grønne og 2 svart/grønn/grå, svart eller grått sengeteppe med to pledd i grønn, sølv, blå og svrt striper for å få inn fargene i rommet. har tre bilder av blomster på vegg, samt tv i et hjørnetpå vegg.. ikke stor, men hr mulighet for å se frustrerte fruer i senga! hehe siste vegg har garderobskap. kjedelig hvite. har kjøpt den veggstickers nå, som jeg skal prøve å freche de opp !
The Princess Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har ikke rot der nei. Caffe latte på vegg og kontinental seng ( 1 + 2 madrasser+ overmadrass). Sengeteppe og gulvteppe i offwhhite/brunt. + 3 brune puter. Brunt golvteppe. Men det som jeg digger med rommert er lyskronen i taket, og det store speiler på veggen bak sengen.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Ja, det er så stilig med lysekrone på soverommet! Jeg sa det til mannen min, at når vi pusser opp så vil jeg ha en lampe i taket som bryter litt, noe a la lysekrone men da ble han helt vill. Men synd for ham, jeg bestemmer. Vil jeg ha lysekrone i taket, så blir det lysekrone i taket.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Hehe - litt blanding? Det ligger generelt klær på en stol og på en krakk, og noe ligger vel på kisten også, støvsugeren står bak døra og treningsbagen under stolen... Ellers er det vel greit nok - jo, oppå kommoden er det også en del klær og annet som ikke har funnet veien ned i skuffen enda. Ellers er det ganske greit... Men så har vi det ene soverommet, og sover der inne alle tre, og siden leiligheten ellers er ganske liten så blir det skjønnsmessig rydding stort sett hele tiden - vi har ikke plass til å få gjort det skikkelig med en liten baby i hus Men Ikea har hjulpet oss mange ganger - det er noe med at når man har nok bokser, skuffer og hyller å putte ting i, så blir det straks en god del bedre. Selv med liten plass. Også har vi planlagt litt og lagt en del ting på loftet - serviset vi fikk til bryllupet f.eks.
mamarama og lille banan Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 her er det ganske så ryddig og fint! men vi har nettopp pusset opp leiligheten, og soverom 2 gjenstår, så alt rot blir kasta inn dit veldig kjekt!
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 Åh, soverommet ditt høres skikkelig fint ut! Du har vel ikke en blogg med noen bilder, har du vel?
FanteGuri Skrevet 4. mars 2009 #16 Skrevet 4. mars 2009 Soverommet vårt er ikke så verst. Har et litt maritimt uttrykk. Fargen på veggen heter "sand" og er behagelig å se på. Har bilder med strandmotiv, har pyntet litt med en vase full av ulike skjell og to telysglass i blåtoner. Tekstiler er holdt i hvitt og blått, en fin seng med hvit, litt sånn shabby-chic gavel, har planer om å kjøpe tilhørende nattbord. Klær og annet smårot har vi inne i en praktisk skyvedørsgarderobe.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #17 Skrevet 4. mars 2009 Hehe, serviset vi fikk til bryllupet ble ganske nylig hentet opp fra kottet og plassert i det nye vitrineskapet... 4 år etter bryllupet :-p Hm, vi er ganske trege på ting. Jeg har kjøpt en Expedithylle på IKEA og planen er å fylle den med bokser som igjen skal fylles med stæsj. Hylla er på plass, men ikke boksene. Men det så langt bedre ut når hylla kom inn der, for alt det som lå langs veggen er nå i hylla. Nå er det hylla som er rotete, hehe.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. mars 2009 #18 Skrevet 4. mars 2009 Vi har et ganske stort soverom, som nå er kombinert soverom, kontor, stellerom og roterom...=P Men vi går i gang med oppussinga snart, kanskje til helgen. Da skal vi male veggene i en litt mørkere brunfarge (ikke mørkebrunt altså, men så det blir koselig) og ta oss en real runde på ikea, og shoppe kommoder og bilder og dilldall=) Alt skal gå i brunt og beige (kanskje litt gull også?) og det SKAL bli koselig! Vil ha et soverom der vi kan trives, og ikke et roterom som man blir stressa av...
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #19 Skrevet 4. mars 2009 Har dere det kottet som er bak skapet, eller er det fjernet? For da vi hadde samme soverom som dere, var det ikke så veldig stort, hehe. Men veldig greit med kottet bak skapet, der havnet det mye rart! Hmmm... jeg tenker på noe grålig... rolige farger. Grå vegger. En vegg med mønstret tapet som bryter litt. Noe sånt.
Vilja<3 Skrevet 4. mars 2009 #20 Skrevet 4. mars 2009 Soverommet vårt er ganske kjedlig. Lyseblå vegger, en rammemadrass, nattbord, kleskap og en kommode. Litt pynteting i vinduet og på kommoden. En lampe på hvert nattbord. Men ikke rot!!! Jeg hadde ikke klart å sovet i rot, må ha det ryddig og luftig på soverommet. Lykke til:)
Norwegian by injection Skrevet 4. mars 2009 #21 Skrevet 4. mars 2009 Før jeg fikk barn jobbet jeg som flyvertinne. Jeg reiste verden rundt og bodde på mange fine hoteller. Da vi pusset opp huset vårt i 2006 gjorde vi om 2 sove til et stort et...og da skulle jeg innrede det slik et fint hotellrom ser ut! Store deilige puter,king-size seng, vifte i taket, LCD TV, masse garderobeskaper(en slags walk-in), stort speil, blomster, bilder og duft-lys! Er kjempefornøyd! Gleder meg til senga hver kveld jeg!
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #22 Skrevet 4. mars 2009 Har ett ganske greit soverom syns jeg ) Det er en lysgrå tone på veggene. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80053933 3 slike kommoder i fargen mellombrun. De står inntil hverandre. Har en liten flatskjerm oppå, så vi kan glo film ) http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/series/07468/ Sengen vår er helt lik den som vises bilde av der, bare i mellombrun. Har også de hyllene vi kan trekke ut bak sengen. Over sengen har vi 3 små skap som henger helt oppi taket. Der har vi forskjellig rot inni Er behandlet glass, så ser ikke rotet igjennom Har en stor vifte med lys i taket. Mørkebrun. Og ett par bilder, i bruntoner.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #23 Skrevet 4. mars 2009 Takk =) Tror den største utfordringen blir å få mannen med på notene. Han er ganske konservativ av seg og vil neppe synes en vegg med mønstret tapet og lysekrone i taket er noe særlig, hehe. Gleder meg til soverommet vårt er ferdig! Og takker for mange gode tips og inspirasjoner jeg fikk av dere! =)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. mars 2009 #24 Skrevet 4. mars 2009 Hehe, stort i forhold til mine beregninger da. Siden jeg tidligere bodde på et soverom der jeg måtte fjerne døra for å få inn en 1.20-seng=P Kottet er der enda men er walkin-closet, så ser på det som en del av rommet egentlig. Vi har jo plass til myyye på rommet i forhold til gamlesoverommet mitt...=P Mulig det er pga slik vi har plassert senga osv da...=P
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #25 Skrevet 4. mars 2009 Oh, det hadde vi også lyst til, men vi trengte det kottet. Vi hadde senga under vinduet, mot stueveggen og mot heisveggen. Den siste plassen fungerte den bst, men senga er jo 180, så ikke rart det tok tid før vi fant den beste plassen! :-p Men hvis kottet er walk in closet, da har dere vel frigjort de plassen skapene egentlig var på? Eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå