Leer Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg er så lei av gulpinga. Han er 2 mnd og gulper hele tiden. Jeg bytter body hele tiden og er så lei av det. Selvfølgelig gulper han utenfor smekka også. Han kan gulpe timer etter mat, og han kan gulpe midt under amminga.Jeg er også full av spy og begynner å bli lei av det. Bare et lite hjertesukk.
Lunita_ Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 hehe nesten som å høre med selv snakke det der:p botsett fra at han drikker fra flaske.. han har gulpe fra dag en. Men nå er han 6 mnd å det har blitt mye bedre etter han begynnte med fastføde...Men det hender det kommer en diger gulp innimellom fortsatt. Trøst deg med at det blir bedre med tida:)
Cornelianelia Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Hei. Jeg har nå litt større barn, men smugkikket litt her inne. Har også hatt ei skikkelig gulpejente. Hun gulpet allerede på sykehuset da hun ble født og fortsatte med ekstrem gulping fram til hun var ni-ti måneder. Antakelig har gutten refluks, som betyr at lukkemuskelen til magesekken ikke er helt utviklet. Det er vanlig og ikek noe farlig, men veldig slitsomt for foreldrene. Vi brukte smekke døgnet rundt på jenta vår, og likevel var hun konstant klissvåt på klærne sine. Det ble nesten enda verre da hun begynte å åle seg rundt på gulvet, for da var det gulpeflekker overalt i stua. Vi fikk høre mange ganger at det kom til å gi seg når hun begynte med fast føde, men det gjorde ikke det hos oss. Det fortsatte helt til hun kunne sitte selv. Vi følte at vi fikk liten forståelse på helsestasjonen og fikk gang på gang høre at dette kommer til å gå over. Det var frustrerende, men de hadde jo rett på helsestasjonen. Så lenge barnet legger på seg normalt, er det ingen fare. Et råd er å sørge for å holde barnet i ro en laaaang stund etter spising. Vær sikker på at han raper, for ofte er det i forbindelse med raping senere at all melka følger med. Ikke skift klær eller driv med annen herjing like etter spising. Dessuten: Legg håndkler og kluter i seng, vogn, sofa, under babygymmen, i lekegrinda etc etc slik at det blir minst mulig jobb når det først blir søl.
sOlø08 Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 kan også være KISS, når det er så ekstremt. . sjekk ut www.kiss-kidd.no Alle symptomer trenger ikke stemme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå