MammaMia123 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Som regel er det foreldrene som har det største soverommet, og ungene de små... Hvorfor har vi det egentlig sånn? Vi har jo større seng, men den hadde nok passet inn på flere av "barnerommene". Hva er "årsaken" hos dere? Hos oss ble det vel bare sånn.. "The master bedroom!"
2SmåTroll Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Tja. Her har vi og eldstemann like store rom, men minstemann må nok ta til takke med det minste soverommet. Vi har ikke plass der. Har stor seng, stort skap og har skrivepult og data (kontoret der, siden det ekstra rommet ble barnerom)
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Vi hadde det største rommet først men byttet. Vi trenger jo ikke plass til mer enn en seng og et klesskap, så hvorfor ta det største rommet ? Nå har vi 2 barn og minsta skal inn på rommet til eldste etter hvert så de trenger jo plass. Så her er det ikke sånn : )
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Fordi at vårt soverom har eget bad...:-p Ungene har et bad på deling. Ikke for alt i verden skulle en av ungene hatt vårt soverom mens vi hadde måtte dele bad med den andre ungen! *ler* Men når jeg var rundt 9 år så byttet jeg og mamma soverom. Det var jo bare oss to og mamma så ikke poenget i at jeg skulle ha det minste siden jeg var den som hadde besøk på rommet mitt. Hun sov jo bare på sitt, så hvorfor ikke bytte?
velandre Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 begge ungene har større enn vårt. vi trenger jo bare plas til senga vi..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Hos oss er det sånn pga walk-in-garderoben er ved det største soverommet.. Men når nr 2 skal inn på eget rom, så skal vi bytte slik at det to får det største og vi tar det rommet junior har nå.. Har foreløpig bare 2 soverom, så vi må gjøre det sånn..
Libido- Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Vi har akkurat byttet. Innså at guttungen har mye mer behov for stort rom enn oss. Vi skal tross alt bare sove =)
MammaMia123 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2009 Er sånn jeg også tenker... Det er jo ungene som oppholder seg på rommet... Ikke vi! Men her er ikke sambo enige i å bytte enda i hvertfall.
Tøysetipp Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Her er det arvingen som har det største soverommet.
Turid Laila Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Vi har størst seng og trenger to klesskap. Pluss at vi har et rom som brukes som lekerom, slik at rommene ikke er eneste stedet det er leker.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Fordi barnerommene er veeeldig små, hehe! Hadde vi skullet hatt senga der, hadde det bare vært seng, og omtrent ikke fått åpnet døra =P Ellers synes jeg ikke det er så viktig å ha stort rom for min egen del. Sover jo bare der.
erteposen + 4 Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Vi hadde ikke hatt plass til nok garderobeplass på barnas soverom, og heller ikke sprinkelsenger. Tror ikke gutta hadde likt å ha metervis med skap:)
partyoffive Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Sånn er det ikke her. Alt vi trenger er og få plass til seng og skap + kommode. Vi kan gjerne åle oss fem litt, vi oppholder oss jo ikke der i det hele tatt mellom 07:00 og 22;/23:00, helt klart barna skal få det storste rommet. Nå har vi to jenter som deler også da. Så det var jo selvsagt også en faktor til at de fikk det storste. Men jeg tror nok uansett at barna hadde fått det storste. De er der store deler av dagen. Spes. på en gråværsdag.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 De har mye mer gulvplass enn oss. Vi har til å kunne gå "romslig" rundt senga etter at plassen til skap, kommode og seng er tatt bort. Vårt rom er kanskje 16...? Og deres ca 12 m2
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 Dobbeltseng og 2klesskap er faktisk det eneste vi har plass til på det "store" soverommet...
SallyAnn Skrevet 4. mars 2009 #16 Skrevet 4. mars 2009 Vi har to mikroskopiske soverom og et digert. Elstemann på 10 har det store sånn at han kan ha besøk av vennene sine der. Mens vi har stappet sengen vår inn på det ene lille og lillesøster på 1,5 har det andre. Hun leker jo ikke på rommet sitt uansett. Når hun vokser til må vi vel flytte... :-/
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 4. mars 2009 #17 Skrevet 4. mars 2009 Det har vel egentlig bare blitt sånn, går automatisk det der. Men jeg syntes vi fortjener det store rommet , vi er kongen og dronningen.. hoho..;=) Men småen har et stort nok rom, så han lider ikke noen nød.
§iris§ Skrevet 4. mars 2009 #18 Skrevet 4. mars 2009 jeg har så masse klær jeg at jeg må ha masse garderobeplass.. rommene her er så små og størsta har ikke kleskap på rommet sitt en gang for at det er så trangt.. men det nye huset som vi skal kjøpe no så får størsta det største rommet.. minsta får det minste.. men dem har stor loftstue så det er ikke synd på dem.. og det er 2 stuer i hovedetasjen.. badet er også på det soverommet som vi skal ha.. ungene får dele et stort bad på loftet som er større enn vårt.. gleder meg.. for no bor vi på konstant rot.. er så lei.. er flink til å gi bort klær og leker.. men lell så har vi alt for mye..
mamarama og lille banan Skrevet 4. mars 2009 #19 Skrevet 4. mars 2009 fordi vi har bare to soverom, et stort og ett lite. vi hadde ikke fått plass til stort mer enn dobbeltsenga inne på det lille. og hvor skulle vi gjort av garderobeskapene osv.? så er mini så liten at han sover hos oss ennå. og det minste soverommet er ikke pusset opp ennå, og der hersker det kaos, alt av oppussingstæsjet, og en del barneutstyr står der inne. går ikke an å trå på gulvet, nesten
Salat Skrevet 4. mars 2009 #20 Skrevet 4. mars 2009 Det er ikke plass til annet enn seng på de to små rommene. Da hadde vi måttet ha klesskap hos ungene og kontor i stua, og det er uaktuelt. Nå har vi størst rom med stort klesskap og kontorhjørne. Rommet vårt blir faktisk mye mer brukt enn ungenes.
mor.monsen Skrevet 4. mars 2009 #21 Skrevet 4. mars 2009 Minsten har det minste rommet fordi hun bare sover der. Hun har mesteparten av lekene på stua. Når hun lir større skal hun få større rom. Det største rommet er nå gjesterom/kontor/lager, vårst soverom har stor seng, to digre komoder og to doble kleskap..
Zitro Skrevet 4. mars 2009 #22 Skrevet 4. mars 2009 Har digre soverom til unga, men våres er faktisk enda litt større. Men vi bytter uansett ikke pga ungene trenger strengt tatt ikke større soverom en hva dem har nå. Våres soverom er på ca 17 kvm og ungene sine er på 14-15 kvm hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå