Gå til innhold

Hva hadde dere på dere i dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til deres eget barn?

Jeg har liksom aldri tenkt over det før, for bunad har vært naturlig for meg, men nå hverken passer den, hehe, eller passer seg i forhold til amming.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår skal døpes om 3 uker. Jeg skal ha bunad (den passer heldigvis) i kirka og under fotografering etc. Så har jeg en lettere kjole til selskapet etterpå. Regner jo med at det blir noen runder med amming osv. Vurderte sterkt penbukse og bluse/skjorte for enkelhetsskyld, men siden jeg fant en brukbar kjole så blir det det.

Skrevet

Jeg hadde bunad i kirken og en enkel kjole etter maten. Jeg pumpet litt på forhånd, og hadde med flaske i kirken, sånn i tilfelle.

Skrevet

Dette har jeg begynt å gruble på også.

Har veldig lyst til å ha bunad, og den passer heldigvis, men blir veldig vanskelig med ammingen da. Er såå mye foran på brystet, så en innmari jobb for å få frem puppen. Og tenker at om det blir hyling i kirka, er det greit å ha puppen tilgjengelig;) Hun har aldri fått mat fra flaske, og gidder ikke begynne å lære henne det bare for at jeg skal ha på meg bunad...

Såå... jeg må nok på kjolejakt!

Skrevet

Lurer på hvor "pen" kjole det skal være? Må jo nesten være litt konservativ, men synes det er vanskelig å finne ut av altså..

Ingenting av det jeg har fra før passer, puppene mine er "100 ganger" større enn til vanlig, så jeg kommer ikke inn i noenting... :o/

Ikke kan jeg pumpe og gi flaske heller, for det NEKTER hun å ta...

En ting til, forresten, kler man på dåpskjolen i kriken? Er jo umulig å transportere henne dit i den?

Skrevet

Jeg hadde sorte tights, lilla kjole som var stretch i så det gikk lett å dra den ned hvis jeg måtte amme under dåpen, trengte ikke det heldigvis. Og så en sort kortarmet bolero over den og sorte støvletter.

Bruker bare ammevennlige ting om dagen og bunad hører ikke til i den kategorien...

Dåpskjolen kledde vi på lillegutt i kirken i et rom der alle dåpsforeldrer samles før gudstjensten=)

Skrevet

Uff ja, det er ikke lett med kjole!

Jeg har en mørkeblå strikkekjole med vid hals som jeg funderer å bruke. Den er veldig tøyelig, og det er flott da puppene mine også er stooore i forhold til hva de vanligvis er! Å få de puppene inn i en "vanlig" kjole ser jeg på som relativt håpløst! For å få den rundt puppene må jeg vel opp i str elefant, og da håper jeg den blir for stor ellers;)

Denne kjolen er som sagt strikket, ermene rekker til albuen, og kjolen rekker til knærne. Har lurt på om den er "fin" nok, men med rett tilbehør kan det bli bra. Fordi den er mørkeblå, og med perler til og oppsatt hår tror jeg den kan bli god som gull, og ganske så konservativ. Ellers hadde det vært fint med en litt søt, romantisk kjole om det hadde vært sommer og varmt. Men her blir det dåp i april, så er jo fortsatt litt kjølig.

Tar på dåpskjolen i kirken ja. De fleste kirker har et rom til å skifte og slik. :) Håpløst å få en baby i bilstolen med dåpskjole:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...