Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg fullammer mini, men vurderer å gi han mme innimellom (når jeg er på farten uten mini). Lurer på om han kan få problemer med magen og fordøyelsen av å få mme innimellom når han kun er vant til mm?
Itsrejk Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Dette har jeg lurt på også... Foreløpig er det ikke aktuelt å gi ham noe annet enn mm, men når han blir litt større kan det jo hende det kan være praktisk innimellom, har jeg tenkt. Men kan man regne med at magen deres reagerer, når den kun er vant til mm? Erfaringer?
Mjølkekua Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har prøvd ved to anledninger på natta (hadde vært i bryllup hvor jeg drakk litt), og det gikk helt smertefritt :-) Brukte NAN.. Men fikk av en eller annen grunn dårlig samvittighet når jeg gjorde det (vet det er heeelt tullete, og det går nok over).
Mjølkekua Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Og han var forresten bare 11,5 uker når dette ble testet ut:-)
Novembergutten Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg ammet vel en to ukers tid før jeg gikk over til mme. Det var ikke noen problemer å spore hos oss ihvertfall. Men babyer er jo så forskjellige. Prøv ut litt en dag da vel, så slipper du å haste hjem den dagen han/hun virkelig må få mme. Og det er ikke noe å ha dårlig samvittighet over å gi flaske innimellom, jeg gjør det 7 ganger i døgnet hver dag ;-)
KarinB Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 har aldri hørt at det skal gjøre noe. De kan få litt fastere og anderledes farge på avføringen enn ved mm, men ellers ikke noe. Får de mye mme (mer enn 1 måltid) og de er små så kan de kanskje bli litt harde i magen, så da kan det være lurt å ha noe m altekstyrakt ståendes å blande ut i melken. Hvis mor skal på lang tur:) hehe Det er jo bare å prøve ut en dag og se. Gi litt mme på flasken, og pump brystene samtidig. Så slipper du spreng til neste måltid.
husmus &2 Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Jeg kan ikke helt skjønne at det skal gi de noe magevondt i det hele tatt. Min fikk det helt fra fødselen av sammen med mm, men da er jo tarmene litt mindre utviklet enn de de er bare få mnd etter. Jeg har jo selvsagt null grunnlag for å tro dette, men for meg virker det logisk at den verste magevondten i forbindelse med mme vil være de aller første dagene og ukene etter fødsel. Kan du ikke bare prøve litt da? Kjøp en ferdigblandet kartong med nan og gi 50 ml eller lignende.
Katsi Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Jeg gir også mme innimellom, ca en gang i uka kanskje. Har ikke vært noe problem her iallefall;) Men hun fikk mme og testet mm fra fødselen av fram til hun klarte å ta nok av meg, men kan ikke tenke meg at det skal ha noe å si.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Min tålte det helt fint frem til hun ble 3,5mnd gammel. Da fikk hun plutselig skikkelige magesmerter og diare og vi måtte gå over til Nutramigen som er mme uten kumelkprotein i. Så sene reaksjoner kan komme, men det er heldigvis ikke så ofte vil jeg tro :-) Reaksjonen kom da det ble mer og mer mme i forhold til mm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå