Gå til innhold

9 mnd og våken etpar timer om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP!

Gutten vår tuller så mye om natta. Har nettopp vent han av med nattpuppen,men dette problemet har egentlig vart lenge før vi begynte med det

Midt på natta kan han våkne og være våken 1-3 timer. Han ligger bare og tuller i senga, skriker litt for at han kjeder seg. Noen ganger kan han våkne kl 3, andre ganger kl 5. Det er altså ikke noe fast tidspunkt.

Dette er veldig slitsomt for oss som foreldre, for vi får ikke sove når han holder på slik. Må uansett inn når han har sovna igjen for å se om han har på seg dyne.

Når det kommer til dagsoving, så sover han to lurer ca. En to timer etter at han våkner og en på ettermiddagen. Når kvelden kommer er han totalt stuptrøtt, og klarer knapt å få i seg pupp før han sovner. Har faktisk måtte begynt å legge han en time tidligere på kvelden. Har prøvd å legge inn en ekstra soveperiode på dagen,men som regel så ligger han bare i senga si og tuller til jeg tar han opp igjen.

Er det noen som har tips til hvordan å få han til å sove bedre på natta??? Jeg er SLITEN!!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Min baby er like gammel og roter også på natta. Vi tar henne opp siden hun har tydelige tannsmerter og da er vi i gang, hun blir umulig og legge igjen og skal helst sovne oppå oss og må falle i dyp søvn før vi kan legge henne i sengen hennes igjen. Dette medfører flere våkentimer for oss alle i løpet av natta, slitsomt ! Vet at alt går i perioder og dette kan være en fase, også siden hun sliter med tennene- håper de snart kommer og vi kan sove natta over, kjenner det snart hadde vært fint med en hel natt søvn. Jenta mi har som babyen din også likt søvemønster på dagen.

Har dessverre ingen tips til deg, fattig trøst at vi er flere som sliter med det samme.

Håper det er forbigående- Lykke til !

Skrevet

Vi har også hatt mye tull m jenta vår på 9 mnd. Vi har ikke vært konsekvente og gjerne tatt den enkle veien ut at det v å amme, legge henne sammen m oss etc. Det ble bare tull og vi ble totalt utslitt. Så i forrige uke bestemte vi oss for at nå var det slutt. Hun blir nå ikke tatt opp før kl 6 om morgenen. Våkner hun før det lar vi henne skrike og går inn til henne m jevne mellomrom. Når hun har våknet om natten går vi inn m jevne mellomrom (5-10 minutter), legger henne under dyna, gir smukken, sier at det er natta, går ut og lukker døra. De første nettene kunne hun hyle i oppimot en time, men det ble kortere og kortere våkenperioder. De to siste nettene har hun sovet hele natten (frem til 6), for tre netter siden trengte jeg bare gå inn en gang og putte inn smukken. Slitsomt å ta en skrikekur, men det er eneste som funker.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi har en gutt på 11 mnd som er håpløs å legge om kvelden. Skriker og er fly forbannet. Er nok vår egen feil at det har blitt sånn, for når han plagdes me tennene begynnte jeg å ligge sammen med han til han sovnet. Nå har vi fått nok av å bruke mange timer om kvelden for å få han til å sove. Han våkner også en del ganger iløpet av natta. Har prøvd med ferbermetoden, noe som resulterte i at han gråt til han kastet opp i hele senga, stakkar. Så har mistet trua på skrikekurer. Han sover ca 3 timer til sammen på dagen.

Håper det er noen der ute som har gode tips å komme med:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...