Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har akkurat gått over fra 4 mnd mais grøt til 6 mnd havregrøt....men det virker som han blir fortere sulten av 6mnd grøten...Han får grøt på kvelden før han legger seg,men så våkner han og er sulten igjen i 2 tiden...Når han spiste mais grøten kunne han sove til mårran..

flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på akkurat det samme. Byttet fra maisgrøt til havregrøt på mandag, og gutten min har vært mye mer sulten etter det. Han får grøt til frokost, og da har han ikke vært veldig interessert i melkeflasken han får til lunsj. Men nå vil han plutselig ha både melk og et helt fruktbeger til lunsj. Er skrubbsulten om morgenen, etter å ha fått havregrøt til kvelds. Lurer på om jeg må øke porsjonen med havregrøt for at han skal holde seg gjennom natten.

Skrevet

Hmmm... Jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt, men helsesøsteren min sa at havregrøt var den mest mettende grøten. Havre er visst tyngre fordøyelig enn f.eks. hvete o.a. Men det kan jo være en naturlig utvikling som gjør at barna deres er mer sultne? De trenger jo mer og mer mat...? Men som sagt, jeg vet egentlig ikke...

Skrevet

En tanke som slo meg er at tarmene i en overgangsfase "lærer" seg å ta opp næring fra korn, og at i starten så vil ikke all næring tas opp. Og da virker det som om barnet er litt mere sultent.

Skrevet

kanskje det også er fordi vi hadde melk i maisgrøten? havregrøten blandes jo bare med vann... han spsite 1 1/2 posjon med havregrøt til frokost i dag... maisgrøten orket han ikke en hel engang.

Skrevet

Grunnen til at vi blander med vann er at det er mme i grøten...så det burde vel ikke gjøre noen stor forskjell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...