nr2-imagen:) Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 som regel sover hun nesten hele natten. Men nå vokner hun 5 ganger! Får mat en gang. Ellers gir jeg henne smukken og vogger henne og da sovner hun igjenn.. men når skal dette gå over da??? Andre som har opplevd dette?
Lillepusen-78 Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jepp!! Gutten vår på 5 mnd sov en lang periode fra 20-05 uten mat, og uten å våkne noe særlig. Nå våkner han mange ganger, og krever mat tidligere, noen ganger allerede kl 23.... Kanskje det er alderen. Er spent på hvordan det går når vi begynner med fast føde....
...♥... Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jenta her har sovet hele natten fra hun var 2 mnd, men nå er hun våken bådde 2 og 3 ganger i løpet av natten (er snart 6 mnd). Hun roer seg ikke med smukken, men må ha melk... Vi har begynt med grøt for en stund siden, men det virker ikke som hun sover noe bedre allikevel...Håper det bare er en periode, og at det gir seg etterhvert!
MarihønaMedHvitveis Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 samme her. hadde en knallperiode i flere uker, plutselig var den over rundt 4,5 mnd! Noen ganger er de mat, andre smokken. andre igjen er hun lys våken, blid og vil stå opp. andre ganger lys våken, men sutrete. Ved siste tilfelle tar vi henne som regel opp i senga vår. Vil hiun ikke ha mat da sovner hun allikevel med nesa oppi mammas pupper;)
AO3 Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Da han var rundt tre mnd gammel kunne han faktisk sove seks-sju timer uten mat enkelte netter, men så gikk han tilbake til mat hver tredje-fjerde time, noe som i og for seg er helt greit. Nå den siste tiden skal han ha mat annenhver time om natten! Han blir fem mnd gammel neste uke. Vi vurderer sterkt å begynne med grøt (fullammer), men jeg har tenkt å holde ut til vi skal på femmånederskontroll neste uke for å høre hva helsesøster sier. Uansett "godt" å høre at det er flere som sliter med det samme...
MammaKos Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Same here........ Alle dere som har skrevet - har babyene deres nettopp begynt med tilvenning av grøt/middag?? Lurer på om det kan ha en sammenheng, for da vi begynte med det begynte oppvåkningen...
MarihønaMedHvitveis Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Det begynte vel i forbindelse med grøtoppstart ja, ihvertfall da vi trappet opp til 2 og 3 måltider om dagen. men nå har hun jo spist sånn i to tre uker da! Men en ting jeg lurer på er hva dere legger i å sove rundt? Og hvis hun hadde fårttsiste måltid feks kl 19 på senga, våknet rundt 01 og så 0530 og spiset, hadde dere sagt at det var ett nattmåltid eller to? Hvis neste måltid var grøt i 09-tiden
...♥... Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Vi har nettopp begynt med grøt til jenta vår... Så det kan kanskje være en sammenheng der ja... Kan jo hende at magen ikke er helt vant til å få grøt enda, og at det er derfor de er litt urolige..? ikke vet jeg, men håper det går seg til etterhvert:)
MammaKos Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 For meg er 00.00 til 07.00 å sove "hele natten" gjennom...
sisseljenta Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Jeg opplever akkurat det samme! Han legger seg ca kl 20, så er det mat 23, 01, 03, 05 og dagen klokka 7... Han tar ikke smokk, og roer seg ikke før han får mat. Har tenkt å begynne med grøt i morra, men ser på innleggene her at det ikke nødvendigvis hjelper....
Maracuya Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Noe liknende skjedde her og. Hører det er mange som opplever dette. Gutten vår sov også gjerne 6-7 timer i strekk, men da han var 3 1/2 mnd begynte han å våkne oftere og tidligere, opp til hver 2. time... Nå har det roet seg litt igjen og det blir 1-2 nattamminger men han er ofte urolig innimellom og må "hjelpes" tilbake i søvn.
tesseliten Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Sånn er det her også Etter vi starta på grøt så starta det, men vi starta med grøt når hun var 3 og halv mnd da, så har drivi på en stund nå:/ Utrolig slitsomt, er såå sliten om dagen, er som en tikkenede bombe føler jeg! Når man må opp så mye om natta så blir man bra sliten gitt. Gleder meg til det blir litt bedre i hvertfall:)
Tigerbabe Skrevet 5. mars 2009 #13 Skrevet 5. mars 2009 Vår baby har også i det siste intensivert oppvåkningene sine, akkurat som Sisseljenta sin baby..Jeg føler meg aldri uthvilt om morgenen, bare dødstrøtt og sliten:-( Har ikke begynt med grøt, får bare MM, og baby er god og tjukk, så vet ikke akkurat om hun trenger å starte med fast føde allerede nå. Men skulle gjerne visst hvorfor de plutselig begynner å våkne masse på natten (da hadde jeg vel fått Nobels fredspris)
tesseliten Skrevet 5. mars 2009 #14 Skrevet 5. mars 2009 Prata med helsesøster i dag, og hun ba meg trappe opp med mat, dvs, grøt på morgenen, middag, også grøt på kvelden igjen. Hun mente det skulle gjøre susen:) Spennende da:) Første dagen i dag:) utslitt etter i nettene så det kan ikke bli værre i hvertfall!
AO3 Skrevet 5. mars 2009 #15 Skrevet 5. mars 2009 Jeg har noe av det samme problemet, men det varierer litt fra natt til natt. På det verste er det amming annenhver time natten gjennom - da blir det lite søvn. :/ I natt gikk det imidlertid ganske greit - han spiste 23:30, 03 og 06:15, og det synes jeg er greit. Jeg fullammer foreløbig, men vurderer sterkt å begynne med grøt... Men det er jo greit å se av innleggene over at det ikke nødvendigvis hjelper! Jeg hadde jo liksom tenkt å fullamme litt til, han blir fem mnd neste uke. Vi har time hos helsesøster på mandag, jeg skal avvente og høre hva hun sier før jeg begynner å introdusere grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå