Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nærmer seg tid for å dra på sykehuset m småen... :s Gruer meg.. skal få sonde inn nesen og ned spiserøret for å måle ph verdien i spiserøret...

For at han ikke skal nappe den ut ( gå med den i 24 t..) får han mansjetter på armene som avstiver dem... :S Lurer på hvordan dette skal gå... Kan jo ikke ta seg for engang hvis han faller... kan ikke spise selv/ drikke selv... eller leke...

Vi reiser rett hjem etter han har fått det på.. og opp igjen i morgen å ta det av.. kommer til å bli et laangt døgn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Dette kommer til å gå kjempefint.

Gutten vår hadde en ph-måling i fjor sommer da han var 14 mnd.

Var litt vanskelig å få sonden på plass på sykehuset, men da de endelig hadde fått den ned og teipet den på plass, enset han den ikke. Vi fikk med oss hjem de mansjettene, men valgte å ikke ta de på han.

Vi fotfulgte han det døgnet han hadde sonden, men ikke en eneste gang prøvde han å ta den ut.

Måleapperatet la ned ned i en liten rompetaske som han gikk med rundt livet.

Om kvelden da han skulle legge seg valgte vi å legge oss sammen med han, sånn at han ikke skulle slite ut sonden i søvne. Ble ikke så god søvn på oss voksne den natten, men han sov som han pleide.

Dagen etter var det tilbake på sykehuset og sonden ble tatt ut på 1-2-3.

Målingene hans var helt fine, så han hadde ikke refluks.

Lurer du på noe må du bare rope ut, men du må ikke bekymre deg unødvendig. Kommer nok til å gå over all forventning skal du se.

Lykke til!

Skrevet

Hei:)

Sønnen vår var til ph-måling for en mnd tid siden da han var 15 mnd. Var ikke noe problem å få ned sonden, han brakk seg litt i det den passerte svelget pga han har svelgeproblemer, men ellers gikk det helt greit:) Det hele tok bare 1 min:) Gutten min fikk også på seg slike armstivere for han er skikkelig plukk og pell, men vi tok de av da vi kom hjem for han ble veldig hemmet av de. Han rørte ikke sonden eller tapen i det hele tatt, han enset ikke engang den veska de må ha på seg:) Natta gikk helt fint, selv med mating, men jeg sov ikke så godt, var inne å sjekka hele tiden;) Neste morgen da det hadde gått 24 timer dro vi ut sonden selv siden han ble målt fredag til lørdag:) Leverte boksen på mandagsmorgen og tirsdag fikk vi resultatet, som i vårt tilfelle var refluks og da rett på medisiner, og vi har nå en gutt som både spiser bra og sover om natta:)

Så ph-målingen kommer nok til å gå helt fint, er som oftets verst for foreldrene siden vi har en tendens til å bekrymre oss litt over våre søte små og det praktiske;) Det man må huske på er å skyve på knappen for når han spiser (og tilbake når han er ferdig) og knappen for når han ligger (og tilbake når han står opp) :)

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...