Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vaert paa innvendig UL i dag, for aa ta en grundig sjekk siden vi har proved siden Aug 2007 uten aa bli gravide. Gynekologen fant en ganske stor cyste (4 cm) paa hoyre eggstokk. Hun sa hun ville holde den under oppsyn og at jeg skulle komme tilbake om 6 uker for hun ville sjekke om den har vokst og se den i en annen del av syklusen.

Ble litt engstelig jeg...selv om hun sa "mest sannsynlig er det ikke noe ondartet". noen andre som har hatt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139745109-cyste-paa-eggstokken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjære deg, slumdog.. vet ikke helt hva jeg skal skrive.. men, hvis legen har sagt at den ikke er ondartet så er den mest sannsynlig ikke det. er den andre eggstokken ok da? kjenner mange som har hatt cyster og det har som regel gått fint. vet om en som hadde ganske mange av dem så det gikk ikke bra, men i de fleste tilfeller jeg vet om har det alltid gått bra og det har blitt barn i fleng!!

men du, dere har prøvd lenge! driver dere med utredning??

sender varne klemmer og en porsjon trøst...

Tusen takk for koselig svar lillehare : )

Jeg satser paa at det gaar bra det her.. Blir hvertfall fulgt opp ordentlig foeler jeg, saa uansett foeler jeg det er ganske "trygt". Den andre eggstokken saa veldig bra ut, men der har jeg maattet fjerne egglederen etter en xu for noen aar siden. Saa er jo litt "redusert" ja ; )

Vi har provd en stund ja, men har og reist mye med jobben begge to saa er en del av de pp vi ikke har truffet med timingen. Har heller ikke brukt EL tester eller noe. Men det skal jeg begynne med naa, legen sa at det kunne hjelpe masse, naa famler vi jo litt i blinde! Saa hun ville se ann litt og hvis det ikke skjer noe i loepet av 6 mnd til saa skal vi sjekke mer. I mellomtiden faar vi jo sjekket opp denne cysten naermere og. Det er greit for meg det, har ganske regelmessig syklus saa tror nok jeg har EL. Vi faar se : )

Hva med deg da?

Det er nok ikke det samme, men jeg har hatt mange cyster..

Og blir heller ikke gravid..

Hos meg er det egg som klumper seg sammen, fordi de ikke slipper eggstokken..

Det ordner seg helt sikkert Slumdog - sier hun den ikke er ondartet - så er det nok ikke det :)

Takk for svar : )

Hun sa jo "sannsynligvis ikke ondartet" og jeg maa jo bare tro at hun har rett i det! Tror det er ganske sjelden at det er det, hvertfall naar man er ganske ung enda. Blir spennende hvordan det ser ut naar jeg skal tilbake, da kan hun forhaapentligvis finne ut litt mer om hva slags cyste det er og om den vokser...

Blir cystene dine borte av seg selv? Eller maa du fjerne de?

Lykke til, haaper det klaffer for deg snart!

Annonse

Hei,

jeg var til UL for tre uker siden og han fant en cyste like stor som din på høyre eggstokk. Han sa det var en fungerende cyste, altså en som kommer og går? Men det kan nok ta tid. De sprekker til slutt, men kan hundre at eggene kommer ut.

Jeg fikk noen stikkpiller av min fotsone terapaut som skal løse opp cysten min. Har nettopp begynt på dem, så jeg vet jo ikke om det fungerer, men jeg har tro på dette:O) De heter Nigersan D6 og fåes på apoteket. Skader ihvertfall ikke å prøve:O)

Best å få det sjekket, jeg har masse små cyster på eggstokkene men fikk plutselig større soms kapte kluss med blødninger i tide og utide

Fikk hormoner og da forsvant de, for å klomme tilbake i andre eggstokk neste syklus ;)

Osteopati hjalp for min del, osteopathen min sa at en cyste var et tegn på for mye spenning i kroppen og at kroppen prøvde å utjevne dette.

Fpr å bli kvitt cyster anbefaler man også hcg sprøyte, men om det hjelper..

Hvis ikke må man punktere cysten.

Takk for svar, for mye spenning i kroppen hoertes ikke saa ulogisk ut ; )

Skal se hva gynekologen sier neste gang (om 5 uker..), er jeg heldig er den kanskje forsvunnet av seg selv (krysser fingre..). Hvis ikke skal jeg proeve noe av det dere har foreslaatt!

• 2 uker senere...

hei, godt å høre, du får si ifra når det skjer noe, blir spennende :) Har mannen din testet seg? husker ikke om skrev noe om det...

jeg har EL idag så denne helgen er det red light district på soverommet! har tatt litt solvipect, men ikke så mye, har ikke tatt det regelmessig så får vi se om det har noe effekt. mannen min har tatt pergo og avsluttet kuren så får vi se om det er no fart i pungen :)

hold meg oppdatert da, og lykke til - knask knask på gulleroten sin..

Annonse

oi spennende, LYKKE TIL!!

Nei, mannen min har ikke testet seg, vi har liksom ikke kommet saa langt enda vi... Men tror egentlig at han er i orden, vi har hatt en xu for mange aar siden saa han funket hvertfall da!

Skal holde deg oppdatert, ja. Og ha en GOD helg ; )

• 4 uker senere...

Hei hei, jeg er her jeg. Saa soet du er som folger med : )

Jeg er litt frustrert naa for da jeg ringte for aa bestille time hos gynekologen igjen er hun bortreist i to uker! Saa jeg fikk kun time i slutten av neste uke og da er jeg jo i samme periode av syklusen som sist.. Jaja, hun faar vel sett noe uansett haaper jeg og er cysten borte er det jo greit uansett. Saa jeg skal da til henne fredag 24 april. Har ingen plager enda saa satser fortsatt paa at det er et godt tegn.

Hva med deg? Ble det noen gode resultater av red light district helgen din ? ;)

klem

hei, sendte deg pm men der stod det et annet nick?? fikk du den? nei, ingen resultater fra red light dist helgen. gikk på pergo denne mnd, er helt kokko om dagen. tok siste pille på søndag så nå venter jeg på el. håper det klaffer denne gangen, sliten av å tenke så mye på dette...

lykke til hos legen da og hold meg oppdatert :)

Hei, pleier ikke aa sjekke postboksen jeg men gjorde det naa og der var det melding fra dag ja : ) Rart at det sto et annet nick, er leenge siden jeg skiftet da.. Jaja, BIM er jo litt tregt i blant da!

Lykke til til deg og, haaper EL kommer som den skal denne pp... er kjipt at vi skal slite saann med aa bli gravide!

Det skal jeg gjoere vet du, og samme med deg!

Nei, mannen har ikke testet seg... Jeg har jo vaert gravid en gang tidligere (men det endte i xu) og selv om det er maange aar siden regner jeg med at spermen hans er i orden... Men selvsagt, tar det mye lenger tid naa maa vi vel til pers med ordentlig testing begge to : )

• 2 uker senere...

Da har jeg vaert hos legen... sukk, det gikk ikke saa bra som jeg hadde trodd, hadde haape alt skulle vaere i orden jeg men det var det ikke. Etter en UL til mistenker legen naa at jeg har endometriose i den hoyre eggstokken. Det er skikkelig kjipt for veenstresiden min fungerer ikke etter at en xu gjorde at jeg maatte fjerne den venstre egglederen. Skal tilbake igjen om halvannen maaned, da skal hun vurdere om jeg boer opereres eller begynne paa medisiner. Blir sannsynligvis lap for aa bekrefte 100% at det er endometriose.

Hvordan gaar det med deg lillehare?

ikke så bra :/ litt deppa om dagen. blir jo aldri gravid.. xxxyyxxyy!!??!! venter på mens nå. er bare så lei. trist å høre om endoen og husk at mange har klart det med endo. har du sjekket forumet om dette?? jeg skal støtte deg lille venn og håpe at det løser seg. er du i østlandsområdet? har dere vurdert ass befr?? vi har det og var til samtale hos gyn i forrige uke, hun skal sende henvisning. men du, ta vare på deg selv og så skravles vi mer, sender deg pm litt senere idag.. liker det bedre.. klem til deg :)

Takk skal du ha lillehare : ) Er litt deppa jeg og ja, synes det er daarlig gjort at cysten maa ta seg til rette paa hoyre side naar venstre allerede er ute av funksjon! Men, men er jo ikke noe jeg kan gjoere med det bortsett fra aa haape at det gaar bra til slutt. Jeg er paa ostlandet ja (funker daarlig aa skrive det naar man ikke har norske bokstaver paa tastaturet, hihi...)... Assistert befruktning er nok en mulighet vi seriost maa vurdere etterhvert, jeg har folelsen av at det er det det kommer til aa ende med tilslutt.. Men saa lenge det kommer en bebis tilslutt er det greit det.. Har vaert paa endoforumet pg skrevet et innlegg saa haaper jeg faar mer svar der fra noen som har det samme.

Uff, kjipt at du er deppa og da! Skjonner at det frustrerende da... jeg har drevet og utsatt bryllupet vaart i to aar naa fordi "jeg blir sikkert snart gravid og vil ikke ha stor mage naar jeg gifter meg". Hmm, kunne jo vaert gift opptil flere ganger i det tempoet det her gaar!

Men du, det er jo gode nyheter at dere faar henvisning til ass. befr! Da skjer det noe, og noe godt. Haaper det gaar i orden og at det ikke tar saa lang tid! Hvor lenge har dere provd igjen? Husker ikke...

klem

hei du, glemte å skrive til deg på pm :/ men, du det erlitt merkelig at du må vente så lenge til neste undersøkelse! mas litt på legen, eller ring min gynekolog, hun er super og tar deg helt på alvor!! vær så snill, kom i gang med henvisning o.l. håper det ordner seg for dere!!!

Jeg tror det er normalt, hvertfall ifolge det jeg har lest. De vil helst observere cysten paa forskjellige tidspunkter i syklusen og observere litt om det er forandringer etc foer de evt gaar inn kirurgisk. Saa det er derfor jeg maa vente, ikke fordi de ikke har time. Hun sa til og med at jeg kunne sende henne en melding direkte naar jeg fikk mensen etter en syklus til saa skulle hun sorge for at jeg kom fort inn for hun vil se meg rett etter at mensen er ferdig. Saa saann sett er jeg veldig fornoyd, tror jeg er i gode hender : )

Haaper du har det bra lillehare, staa paa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...