Gå til innhold

Åpen barnehage og start på dagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er hjemme og som benytter Åpen barnehage, når starter dagen deres? Mini kan sove ganske lenge og ting tar tid (ca 2 timer) før vi kommer oss ut av døra. (mini får ofte bad om morningen, spising av frokost, lager lunsj mm).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går i åpen barnehage.

Den er åpen fra 10 til 13. Jeg går hjemme fra ca 9.15.

Lille våkner fra alt mellom halv 7 og 8. Jeg bader han alltid om kvelden, hadde nok ikke rukket det om morningen. Vi står opp, kler på oss, spiser. Så lager jeg lunsj og pakker, mens han leker.

Du kan jo pakke mesteparten kvelden før, legge frem klær etc. Og han trenger kanskje ikke å bade på morningen de dagene?

Om han sover lenge kan du jo lage lunsjen før han våkner.

Hos oss kan man også komme når man vil i den åpne barnehagen. Man trenger ikke å komme når det åpner.

Skrevet

Åh, det er alt ettersom. Noen ganger er vi ikke der før nærmere tolv, mens vi var effektive i dag og var der elleve. Da bare stod vi opp, stelte oss, spiste og gikk. Ingen grunn til å stresse, vel. ;)

Skrevet

Vi sliter litt med å få til åpen barnehage her. Småen våkner i halv sju-sju tiden og må sove igjen i halv tolv-tolv tiden. Dvs at med reisingen til og fra får han ikke mer en en time i barnehagen og det synes jeg er mye stress for så lite.

Når sover deres små?

Skrevet

vi har startet med en lur på dagen.

fra 12 til 14 ca.

de dagene vi er i bhg sover han noen ganger litt på vei ned og når vi er ferdig. Hvis han ikke sover noe på vei ned, går vi som regel litt før fordi han blir så sliten. (Rundt kvart over tolv - halv ett)

Barbafin: når åpner bhg? her åpner den kl 10, så han får ca 2,5 time der. Jeg føler i hvert fall at vi får mye ut av det, da han trives kjempe godt.

Skrevet

Barnehagen vi pleier å gå i er open mandag - onsdag. Ein typisk barnehagedag ser slik ut:

06.30: Ungane på 16 mnd og 3 1/2 år våknar (mellom 6 og 7.30, som regel ca 6.30). Viss eg skal dusje/vaske håret badar lille (og av og til eldste) mens eg vaskar meg. Så kler vi på oss og eg pakkar stelleveske og slikt.

7.30: Frukost. Ting tar tid, så vi brukar omtrent 45 min og så ryddar eg opp.

8.30: Vi pusser tenner og tar på oss yttertøy.

8.45: Vi går til bussen

9.20: Bussen er framme ved barnehagen (som opnar 9.15)

11.30: Lunsj i bhg

12.30: Lille legg seg til å sove i vogna (det er eit roleg rom der vi kan sette sovande småtroll) og søv ca 1 time.

13.30: Frukttid

14.30: Vi kler på oss og går til bussen (bhg stenger 14.45)

Vi kjem heim ca 15.30 (bruker laaang tid på veg opp frå busstoppet, må gjerne innom leikeplassen osv), så er det på tide med eit mellommåltid før middag ca 17. Lille legg seg kl 18.

Når pappaen begynner seint på jobb tar vi bussen saman til barnehagen, ein time seinare (då får eg gjerne sove litt lengre først ;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...