Gå til innhold

Hvorfor....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det som mange som hele tiden skal fortelle meg hvor tøft det vil bli å bli alenemor???

Jeg tok et valg da jeg valgte å beholde barnet selv om BF ikke ville det.

Da jeg tok det valget så var en av vurderingene for og imot at det til tider vil bli knalltøft. Har ikke barn fra før så jeg har ingen erfaring med det å ha barn selv (men jeg har opplevd flere rundt meg som har blitt alene med småbarn). Jeg ser meg selv som en ressurssterk person og har familie og venner som står meg veldig nær som har sagt at hvis det skulle være at jeg trenger hjelp innimellom så vil de stille opp. Jeg tok et valg utifra at jeg blir 100% alene med barnet. Setter ikke barn til verden for å overlate det til andre. Så klart vil jeg ta imot litt hjelp hvis jeg føler at jeg trenger litt tid til å slappe av og sove litt. Men de rundt meg vet at jeg ikke er av typen som ber om hjelp for alt....

De jeg vil fram til her er at kan ikke folk glede seg litt med meg over at jeg skal bli mamma. Når jeg ikke syter over hvor tøft det skal bli å bli alenemor så trenger ikke andre gjøre det for meg.

Jeg er sikker på at det til tider kan være tøft å bli mamma selv om man er i et forhold også. F.eks de som har småbarn fra før, og hvor far i huset er på jobb. Er ikke bare å sove når minsten sover da, er jo en liten til å passe på som ikke er i samme rutiner som minste!!!!

Hilsen ei som gleder seg stort over å bli mamma - tøft eller ei!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare si meg enig med deg. Jeg har vært alene med barnet mitt siden dag 1, og syns vi har det veldig bra. Tror ikke det har vært så mye mer slitsomt for meg enn for de parforhold. Slipper jo også unna en del ting med å være alene. Kan ta avgjørelser om oppdragelse på egenhånd, rydde huset når det passer deg, slippe å irritere seg over en mann som ikke hjelper til osv...

Jeg stortrives som alenemor jeg. Har familie som avlaster meg og gode venner. Trenger ikke mer enn det jeg.

Lykke til med baby'n din. Kommer til å gå så fint atte.

• 5 uker senere...
Skrevet

Enig med deg, forstår veldig godt hva du mener ;) Folk forventer nærmest at vi skal syte å klage, så hvis vi ikke gjör det, er det vel det eneste de har å si.. Men vi er sterke tøffe damer som veit GODT hva vi gjør ! :) Det går opp og ned for alle. Jeg gleder meg til å bli mamma alene<3

Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg sier det som det er jeg - trodde egentlig ikke jeg kunne bli gravid (skulle til å ta tester - er 34 år) men så var jeg så heldig at jeg traff en det klaffet med - det er bare synd at vi ikke klaffer når det gjelder forhold også.... men vi snakker godt sammen, enda bedre nå som vi ikke har hverandre på "maten" hver dag. Klart det blir tøft, det er uansett tøft å være småbarnsforeldre... Men for meg er dette et lite under - et mirakel og jeg (vi) gleder oss stort. Jeg er blitt såpass "gammal" at jeg ikke gidder å bruke tid på negativ energi i livet mitt lenger... Nei, damer dette fikser vi:) Jeg gleder meg til barnet er i armene mine - kjenner jeg blir litt rørt (på grineren) bare av tanken;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hva kan jeg si? Jeg er så enig med midgard, snuppy og lillespor. :-)

Dette fikser vi!!

:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...