SannaMor Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Hehe, hørtes ut som verste barnehage spørsmålet! Er litt usikker på hvordan opprettholde hygienen til jenta mi på 2 måneder nedentil. Helsesøster sa at man aldri skal inn mellom kjønnsleppene fordi det er selvrensende inni der. Men jeg synes jo liksom skjedeåpningen er så nærme griset at det jo virker sannsynlig at ting kommer litt oppi der. Så jeg stryker gjerne en våt papirklut en gang igjennom (forfra og bakover selvsagt). Forstyrrer jeg balansen i underlivsmiljøet hennes eller...? Hvordan vasker dere jenta deres? Beklager hvis dette var banale spørsmål, har null selvtillit haha.
MarihønaMedHvitveis Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Dette har jeg også lurt på! Jeg tar stort sett alle bæsjebleier under springen, så er jeg sikker på at jeg får henne rein i alle sprekker og åpninger, uten å irritere med kluter og papir:)
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Bæsj i tissen skal alltid vaskes vekk, da skal man se etter i sprekken om det er bæsj der. Dette selvrensene belegget kommer tilbake om man får vasket vekk litt av det også. Bæsj i tissen kan føre til urinveisinfeksjon.
Marsipan❤grisen Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg vasker når det er bæsj i tissen. Jeg tar bare kluten og trykker forsiktig mellom kjønnsleppene, så sitter som regel bæsjen på kluten ;-) Jeg gnir ikke noe inni der, bare trykker/klapper lett med kluten til bæsjen er borte.
mozell Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Jeg gjør det samme som ***minirosa*** lurte også veldig på dette i begynnelsen...litt enklere med gutter slik sett...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Har alltid vasket det vekk, ikke bra med bakteriene i forhold til urinveisinfeksjon... Går bra å dra lett bakover eller skylle om du synes det er lettere, bare du kommer til inni der med strålene så. Går nok bra om man bare vasker der når de bæsjer, ikke når det er bare tiss.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 her kommet sikkert dagens fot i salaten, men skal ikke babayjenter tørkes bakfra og forover ved tissen? Mente HS sa dette i berselgruppa vår.. At hvis man tørker forfra og bakover ved tissen så dytter man bæsj inn i skjedegangen... Bare noe jeg kom til å tenke på Har gutt, så jeg har ikke vasket så mange babyjenter;)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Nei, du vasker ALLTID fra tissen og bakover mot rumpa på jenter. IKKE motsatt. Har helsesøster sagt noe annet har hun snakket bakvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå