Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er motet på topp, har egentlig holdt på siden januar med endring av matvaner,(det vises på vekten:-)) men begynner å gå tom for middagsmenyer.

Det går mye i fisk og rent kjøtt, samt brokkoli og blomkål.

Kan dere kommer med ideer og skrive litt om hva dere spiser i løpet av dagen?

Selv holder jeg med unna brød, poteter, hvit ris, hvit pasta, hvetemel, men jeg er ikke fanatisk så kan godt spise det, om jeg spiser borte. Men merker på kroppen at det ikke blir riktig for meg å spise hurtige karbohydrater.

Hva med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139743818-solstr%C3%A5lene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en "suppefrik" ;) Koker grønnsaker og blander med vann (evt litt ekstra lett melk) og krydder og går løs med stavmikser'n. Om jeg vil ha litt mer fyll i slenger jeg oppi litt kylling el bønner/linser! Og jeg har svært få begrensninger på hvilke grønnsaker/ jeg spiser - eneste er at jeg har kutta poteten og gulroten, og frukt som banan og pære (men det er mest fordi jeg ikke er så glad i dem hihi)

Ellers har jeg kutta ut stekepanna; alt jeg spiser kokes eller lages i ovnen - veldig greit å lage grønnsaksformer med en boks hakka tomat over og krydder-med et kjøtt/fiskestykke oppå! Lite oppvask blir det også, hehehe. Til frokost går det mye i rugsprø med ulikt pålegg, er veldig glad i å mose en halv avokado på to stk med litt tomat på. Ellers spises det mye kalkunpålegg, hamburgerrygg etc.Heldigvis er det ikke noe offer for meg å ofre saus, rømme, craime frache etc, er nemlig ikke så glad i det;) Lunsjen blir gjerne gårsdagens middagsrester;)

Meieriprodukter er drepen for vektnedgang hos meg, samt at sukkerfrie varianter av brus og saft gjerne bremser nedgangen. Aner ikke hvorfor, men slik er det nå en gang;) Har holdt på sånn lenge-forrige "slankerunde" tok jeg av 25 kg på denne måten, og vekta har ikke kommet på igjen, bortsett fra to kg på 8mnd (har måttet ta en lang pause for å slappe litt av, jeg kan bli litt skrudd om jeg skal tenke på et ultrasunt regime over langlang tid).

Vet ikke om det var no hjelp i dette, men det er nå slik jeg lever - og det funker fint for meg;)

hmm...jeg er vel litt annerledes jeg da..

spiser normal mat,men legger bare litt ekstra vekt på grønnsakerne..

ellers så prøver jeg å tenke gjennom hva jeg spiser, slappe av mens jeg spiser og prøver å nyte maten...så skal jeg fortsette med å røre på kroppen så mye den takler (plages fortsatt med bekkenløsning nå 8 mnd etter fødselen) og tenker ellers å kutte ut godter i uken, ikke spise for sent og drikke mye vann :)

jeg er oppvokst på "god gammeldags norsk mat" og vil at mine barn også skal vokse opp med det.

Da kan ikke jeg sitte å pirke i maten og se stygt på potet/brød/pasta..her spiser jeg alt :)

er eneste måten å få dette til å fungere for min del ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...