Eva_81 Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Synes det er så utrolig mange flotte navn i Ibsen-litteraturen. Både jente- og guttenavn. Hva synes du er de fineste?
prebs Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Av jentenavnene er det mange flotte, men favoritten er Hedvig! (Men må også nevne Agnes, Hedda, Nora og Ellida.) Av guttenavnene liker jeg Einar veldig godt. Hjalmar og Thorvald er også stilige.
Eva_81 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2009 Selv har jeg Agnes, Hedvig, Eyolf og Hjalmar som favoritter. I tillegg er jo Hedda, Nora, Solveig og Regine nydelige...
trebarnsmamma84 Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Hedvig og Hedda.Catalina og er litt kult. Johannes,Erik
Fikk maibaby06 Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Min absolutte favoritt er Gregers:) Ellers liker jeg Hedvig og Aline. Men mange fine navn da:)
Azora Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Hedvig, Agnes, Eline, Inger, Helene/-a, Johanne, Signe, Sigrid, Solveig, Ingrid, Rebekka, Ragna... Einar, Torvald, Sigurd, Håkon, Ivar, Peter, Peder, Johannes, Johan, Erik... Ibsen har brukt mange fine navn, ja :-)
Jippi74 Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Ja han har vært flink til å bruke fine navn, kunne brukt mange av dem selv! Nora, Hedvig og Johannes er de fineste. Men jeg synes nå egentlig at navnet på forfatteren selv er det flotteste: Henrik Johan! Vitner om en staut kar!!
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Enig, mange flotte navn der! Liker Hedda, Nora og Rebekka godt. Erik er en guttefavoritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå