Gå til innhold

Hvordan kan jeg bruke fryst torsk i blokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryst torsk i blokk i fryseren, og tenkte jeg skulle bruke det til middag i morgen..

Noen som har ideer til hva jeg kan lage av de???

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er ikke så glad i fisk, så jeg må kamuflere den litt i mat. Selv bruker jeg slike blokker til enten fiskegrateng eller plukkfisk.

Skrevet

Det kan brukes til feks fiskegrateng. Lager med tykk hvit saus, eggeplomme, fisken trekt slik at den er hvit, stivpisket eggehvite, og så har jeg makaroni i også. Søk etter oppskrift på nettet:)

Skrevet

Jeg bruker det til fiskegrateng eller hjemmelagede fiskepinner. Fiskegrateng finner man mange greie oppskrifter på hvis man googler det. Når jeg lager fiskepinner deler jeg fisken i passe store biter og ruller dem først i mel blandet med salt og pepper, så i egg og så i brødrasp.

Skrevet

Jeg er enig med Alva...., jeg er ikke spesielt glad i fisk, men må for min egen samvittighet servere fisk av og til..

Gubben elsker fisk, men guttene våre på 4år, og 15 mnd er ikke veldig begeistret. Hvis jeg hadde funnet en oppskrift hvor fisken ble kamuflert av andre ting, så ville det kanskje falle i smak..

Ikke lett dette......, sliter stadig vekk med å få i ungene (og oss voksne) fisk..., det blir mye pasta, pølser, og slike ting...

Skrevet

Du kan lage fiskegrateng, en fiskegryte eller fiskekaker

Annonse

Skrevet

Plukkfisk er jo veldig godt da, de fleste barn liker dette dersom de liker vanlig potetstapp.

La fiskeblokken trekke i ca 20 min og kok opp en 10-14 poteter som du skreller først (kommer an på hvor store de er). Kok potetene møre, mos dem, ha i torskeblokken og mos sammen med potetene. Ha i 2-3 ss smør/margarin, litt melk og smak til med salt, pepper (gjerne litt sitronpepper) og litt muskatt. Vi serverer det med flatbrød og kokte gulrøtter og ungene spiser masse av dette :-)

I Fiskegratengen tar jeg i bitte litt pølse, da sluker ungene den ;-)

Skrevet

Det var da fantssiløse svar du fikk.. Et virkelig NAM-NAM tips:

1. Tin torsken, skjær den i 3-4stykker, legg den i en ildfast form.

2. Skjær opp squash, cherrytomater, purre/vårløk og paprika i passe biter og fordel rundt fiskestykkene.

3. Strø over et finhakket fedd med hvitløk, salt og pepper, hell over ca 1dl matfløte, topp med ost og sett i ovnen på 200' i 20min.

Serveres med kokte poteter.

Skrevet

Jeg brukte det til og lage fiske grateng igår.

Tok omtrentti mellomstore poteter, skrelte dem, og skjærte i små ruter, og kokte dem lett.

Så tok jeg passe mye makaroner og kokte litt lett.

I mellomtiden kokte jeg opp en pose hvit saus, bare at jeg brukte omtrent 5 dl melk isteden for 7.

Så skjærte jeg opp fisken i små firkanter, mens den fortsatt var fryst, bare akkuratt såpass tint at jeg kunne skjære den.

Så blandet jeg allt sammen i kjelen med sausen, krydret litt med salt og pepper. (kan også bruke citron pepper, det passer fint til fisk)

Så skulle jeg ha fryste grønsaker oppi, men glemte det så fikk ta dem på siden av men kan fint blande det sammen med allt det andre.

Så i en ildfast form på 200 grader i 45 minutter omtrent.

Bare og ha litt smeltet smør til og ha oppå så kan dere spise. =)

Dette er veldigt enkelt og lage og faller som regel i smak også hos dem som ikke er så glade i fisk.

Si fra hva du syntes hvis du prøver da.

=)

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!!!

Jeg tror kanskje jeg prøver å lage fiskegrateng i morgen....

Skal gi tilbakemelding om det ble suksess eller fiasko!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...