Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente akkurat en klump ved/under brystvorta til datteren min på snart 7 mnd. Tenker det verste med en gang, men kan det være hovne kjertler? Tenker å ringe legen i morgen, men det er kanskje litt hysterisk?

Uff, blir så usikker.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert en hoven kjertel, ja. Greit å få det sjekka, men jeg ville ikke ha stressa så veldig. Eldstegutten min hadde hele halsen full av kuler, husker jeg - men det var bare hovne lymfekjertler. Klart vi foreldre stresser når vi finner sånt, men det er som regel ufarlig. :)

Skrevet

Ja, det tenker jeg også, men ble helt kvalm da jeg kjente det. Skikkelig guffent.

Skrevet

Trolig kjertel ja. Husker jeg frøs til is inni meg da jeg kjente en kul på halsen/nakken til jenta mi da hun var 3 mnd. Ble en del roligere når jeg kjente en tilsvarende på andre siden også, men tok det opp med lege på 3 mnd kontroll. Det var veldig vanlig med tydelige kjertler hos små barn, og det var uhyre sjelden det var noe alvorlig med dem.

Men sjekk det ut hvis du fortsatt er urolig, det er fælt å gå med vonde tanker.

Klem!

Skrevet

Takk for gode svar :o)

Kjenner at jeg fortsatt er litt urolig her, kjenner på henne i morgen og ringer evt legen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...