Gå til innhold

Frøken Perledykk...

Molait

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Molait :)

VI har en Audi (stor 7 seter) vi og er kjempefornøyd med den.

Har dere nok seter i stv deres da når "alle" er på plass? Jeg tenkte jeg skulle dra innom f.eks Barnas Hus og be om å tvillingvogner med til bilen for å teste hvordan det er både med plass og med å løfte den inn (bilen er jo rimelig høy bak, kan senkes noe men dog....).

Jeg skjønner det er stor forskjell på hvor små vognene blir når vi får lagt dem sammen. Og stor bil eller ei, når først vognen er på plass (og kanskje reiseseng o.l) så er det jammen ikke mye plass igjen til annet utstyr og klær uansett hvilken bil man har, når det i tillegg skal 6 mennesker inni der også (ler :):):) (og vi elsker å stå slalom og hvordan blir det med 6 par slalomstøvler, 6 hjelmer og 6 par ski og staver ha ha ha. Det blir nok takboks og og likevel måvi kjøre to biler er jeg redd.......(eller få oss nye hobbyer ha ha ha)

Ja det er meg der inne også og jeg så jeg hadde fått mld av deg. Tusen takk så koselig. Det er forresten en enorm respons der inne, jeg ble helt overveldet over så mange lykkehilsninger som er kommet på den ene mld der :)

Har forresten fått endret nicket der til kun Perledykkeren :):)

Hvordan går det med deg og magen? Noe nytt? Er formen fin?

Klem Jeanette

haha ja lurte litt på hvordan du fikk inn navn. Now I know who you are...moahaha og med litt søk så veit jeg sikkert hvor du bor...og kan peile inn huset ditt med bilde...da skal jeg snike meg bort å gnikke isopor på vinduet dit!!!

Mye gale folk ute, passe seg:)

Elsker liksom slalom vi og. Derfor er vi aldri i bakken. Bare blir aldri til. Nå hadde jeg gleda meg sååå til tur også kom blød og gørr og sm og ikke rør deg. Også påsken da...mutter kommer til å tilte om jeg sier jeg skal i bakken. Er det noe sånn "tvillinggravide skal ikke stå slalom"?

Kjør med henger. Itte værre enn det:) Des. er det nok en stund til det er vits i å dra twinsa opp i bakken da.

Veldig til respons der inne ja. Er liten verden der:) Kom dit pga ei venninne. Ble kjent på bligravid sist gang. Så hun fikk dyttet meg inn på dg. Og alt muig annet.

Skal på ul på fredag. Hadde bestilt før det gikk galt og bra og to stk og ja. Tenkte avbestille, men siden jeg har blødd en del + at far ikke var med sist kan jeg like gjerne benytte meg av den.

Blødninger har nesten stoppet. Blir kvalm om jeg går sulten, og sulten er jeg jo støtt. Så da trøkker vi nedpå. Jeg kommer til å bli smekker! (kan nevnes at jeg er under 1.60 og med 1 i magen gikk det på slutten raskere å gå over enn rundt meg)

Far digger dette med bil da. Endelig kan han kikke på biler for kjøp, ikke bare for moro. Tatt det på seg som veeeldig sin oppgave. Fine by me. stv. har plass til 5. Og har en sedan og. Beholder nok en av dem og kjøper stor i tillegg. Også vi som har så mye penger. Vaffal ti lopppussing og bilkjøp og utstyrskjøp på en gang. Er midt i nabotwist og vurderer å flytte fra hele dritten og greit det, men nå må jo ting skje litt fort. Litt refinansiering og slikt så ordner seg, men ting tar tid. Vel, vi har begge greie jobber og hus med mulighet for plass og stor hage, så man skal vel ikke klage:)

Ha ha ja jeg får vel holde litt vakt her i vinduene nattestid jeg nå (ler).

Men jeg bare advarer deg min mann er helt sikkert sterkere enn din (HAHAHAHA).

Jeg tror ikke det er noe direkte forbud for oss i bakken men jeg velger i år å la være jeg (barna kjører aktivt og står 2 dager i uken og vi har sett så mange stygge påkjøringer ol at jeg ikke har lyst til å ta noen sjanser).

Det er mange gærninger i bakkene også skal jeg fortelle deg (ikke bare på nettet) :)

De to eldste har stått slalom siden de var 3 år så jeg er ikke fremmed for å la twinsa prøve seg når de er 2 jeg, men time will show.......

Gleder meg til å høre hvordan det går på ULen din i morgen. Vi drar på Volvat på tirsdag for å få svar på alt vi ikke fikk svar på når vi var på riksen forrige uke :)

Ja så var det pengene da, vi må pusse opp 4 soverom og helst hele kjelleren (har leilighet for utleie men føler nå sterkt behov for å få denne plassen disponibel til oss. VI har ett bad uten plass til stellebord (altså ikke veldig praktisk med tvillinger).

Har et nabohus (2 eneboliger i kjede) som vi kunne tenke oss å kjøpe og som nå står ledig, men akk den lottogevinsten uteblir jo hver uke (kanskje sjansene mine øker hvis jeg faktisk begynner å tippe? (HAHAHAHA).

Også er jo ikke utstyr til to akkurat gratis heller da.....Tar en ting av gangen så skal det nok bli bra ja.

har sikkert spurt før men hvor i landet bor du?

Klem Jeanette

ååå så kult. Jeg fikk ikke stått i hele fjor heller da! Bli bare ikke til det. Poden var liten og ja. Hvis du sier så så får jeg vel la være da. men gleda meg så veeeeldig!! Ikke at jeg er flink eller noe altså, men gøy er det. Selv om jeg ser ut som ei kråke.

Og tar litt tid å ruge og amme opp dissa minste. Også må man evt ha pass. Vi får stikke en tur neste vinter så kan mannene våre passe småttiser:D

Mannen din er nok sterkere enn mannen min, men mannen min er raskere enn mannen din så da hjalp det lite tenk! Des. hadde jeg da ikke tenkt innvolvere mannene i isoporgnikking?! Detta får bli mellom kvinnsa.

Har en del utstyr etter forrige. Trenger strengt tatt ikke så mye. Vogn, dobbel ammepute, et sete til. Seng kan dem dele en stund ellers er det god plass i lekegrinda. Den ser jo i grunn ut som en seng. Og sprinkelseng etterhvert kan man jo få billig. Vi bor i tomannsbolig og med en lotto og om naboen gidder leke litt på motorveien har vi samme ønske.

Har 150kvm så er nå litt plass, men så psyko planløsning. Kan få til soverom til twinsa, også har vi 4kvm (mulig overdrevet) bad, hvor man må gå ut for å skifte mening. Og ikke vaskerom! Ikke plass til stellebord, men har matte på vaskemaskina og det har i grunn fungert greit. Og kurver til bleier og stæsj på veggen. Hadde et enkelt stellebord på rommet til poden og. Kjøpte på finn.no. Litt artig story. De fikk tvillinger så da kjøpte de to stellebord. Men de dreit jo ikke likt og des fikk man bare skifte på en om gangen så det ene var så og si ikke brukt. (dji) fikk for 200, så seriøst helt nytt ut.

Er mye bra dobbelt å få kjøpt billig. Let rundt på tvillingforum. En del ting funker faktisk helt greit brukt. Selv om jeg nå liker å ha en del nytt og:)

Bor på Romerike. Ved Lillestrøm. Riktig eller feil side av byen, alt avhengig av hvem som ser;)

Spent på ul i morgen....

Hei igjen.

Hvordan var UL? Vet du noe om du bærer en eller to eggede? Hvordan ligger barna? Kjønn? Hvordan er morkake® plassert? Hvor langt er du på vei?

Jeg skal på ny UL på tirsdag og er spent på hva vi kan få vite da.........(er 13+3 da).

Du....... hva med en bytur på førstkommende torsdag da? (treff i frognerparken for oss tvilling gravide og Tvillingmafiaen?) Morsomt å treffe noen likesinnede og er været ok så tenkte jeg å benytte sjansen til å gå en tur i parken i samme slengen (jeg er jo aldri inne i byen selvom jeg bor like utenfor). Jeg lover å holde han sterke mannen min langt borte altså hvis du lover å ikke ta med han raske din...........:):):)

VI har også helt corny løsninger her (bygget 1960). Vi oppholder oss i andre etasje (stue og kjøkken), soverom og det knøttlille badet er i første etasje og vaskerom (hvis jeg kan kalle det det) er nede i kjelleren.

Tror vi skal få fine rumper etterhvert med å løpe og og ned for hvert skift og for hver klesvask (phu). Når jeg leser i Den store boka om Tvillinger så står det at vi må beregne 10-12 timer amming og 4-5 timer stell og skift i døgnet. Hvor mange timer har dine døgn egentlig? Hvor gjør man av dobesøk, dusj, et måltid i ny og ne, kansje en tur og SØVN????????? Hmmm tror jeg må finne opp amming for menn jeg så vi kan bytte på litt her (HAHAHAHA). Kjære kosmos og univers vær så snill og hjelp meg å få til dobbeltamming hvis det gjør at jeg kan halvere ammetiden pr døgn!!!!

Ja holder øyne og ører åpne for brukt utstyr til to, også får vi jo noe rabatter i barnebutikker som medlemmer i Tvillingforeningen så de % skal også flittig benyttes :)

VI har pleid å reise laaangt avgårde til varmen i februar vi da, (du tenker kanskje ski i Alpene du?) vet ikke hvor aktuelt det blir lenger med 4 små....... (ser ikke for meg at jeg får den helt store feriefølelsen de to-tre nærmeste årene og ser for meg flyturer til andre siden av verden med 2 småttiser ugh, tenk på alt det utstyret, bytting av fly, venting, bleiskift, mat, vogner som blir ødelagte på flyet, seter..... nei vet ikke helt hvor mye det frister akkurat....

Da frister det jammen mer men en tur til Alpene med med deg uten mann og barn he he.

Vi har også en årlig jentetur i gjengen vår som pleier å foregå i september (litt dårlig timing fra min side i år men jeg kommer sterkere igjen)!

Har du noe favoritt feriested? Sitter her og titter ut i enda mere snøkaos midt i mars (snart) og drømmer om en varm sandstrand og mat og drikke servert i fanget, en god bok.........ser ut som det er en stund til det blir grilling og soling i hagen her iallefall (HAHAHA)

Annonse

Ul var kult:) Spes fordi far og fikk se. Var jo bare 8 dager siden sist ul. Var mye tydligere bilder på ahus da.

Lege mente (og han er priv. og liksom proff på svangerskap) mente det var toegget siden han så to klare skillevegger. Meeen er det bare to tyder jo det på enegget og fire vegger på toegget. Des trodde han kansje de delte morkake (litt vanskelig å se) og det tyder jo og på enegget. Visstnok ikke vanlig at morkake kan være sammenvokst så tidlig om toegget deler.

(trodde jeg kunne en del om svangerskap jeg, men dette er jo en helt ny verden og føler meg dummere jo mer jeg leser og hører)

Han sa han ikke kunne se kjønn, tidlig og sånn. Da vi prata etterpå sa han det ene så ut som gutt. (kunne ikke si det i sad liksom?) men han ville ikke startet male blått enda. Han sa og at det begynner bli sent for å se egghet og hun dama i uke 10 sa ganske sikkert enegget. Vi får jo se til slutt da:) Med mindre de finner en av hvert kjønn, da er jo saken grei.

Så nå har jeg 9 ul bilder, fra uke 8, uke 10 og uke 12. Og har enda ikke journal eller hatt min første legetime:) (uke 8 bildene så man bare en da. Så ikke rart det ekstra sjokk)

Vært sykemeldt i 1,5 uke nå. Blir rart å jobbe i morgen. Trengte denne sm kjenner jeg. Er så trøtt og sliten at går på veggen til tiden. Tar på å produsere to vidunder.

Vårt hus er fra 1958;) Heldigvis har vi alt i andre etasje. Rommet til eldste gutten og utgangen da seff. er nede. Er vel alltid så man vil ha mer og bedre og alt er blæ. Var et vennepar innom i dag. De har ei på 2,5 og en på 1mnd. Mannen sa han var misunnelig på verandaen, huset, hagen ja alt her egentlig. Er ikke pusset opp stort og mye dritt, men en bør vel faktisk være glad for det en har.

Jeg fant ut at jeg må regne litt på døgnet mitt. Ser nå jeg har lagt inn for mye tid til tisse. Får prøve begrense meg til 5 min pr døgn. Dobbeltamming SKAL jeg klare, om jeg så må flaske og amme annenhver gang så skal de ete likt altså!

Blir jo laaangt når jeg skal svare på alt mulig rart:)

Har ikke vært på så mye ferier vi. Vært en del studenter og uheldige med å bli nedbemannet hver vår gang (heldigvis ikke likt) så har ikke kunnet bruke penger på de store utfluktene. Vært på Tenerife et par ganger. Ellers har vi tatt ferie for guttungen. En sommer i Mummiland, en i Legoland (i grunn digg med sommer i Danmark, med feriehus og sånn) Ellers bor mor på gård, så vi har en god uke eller to på gårdsferie:) Med sæter og mø og bæ og bek utenfor og ikke mobildekning:)

Nå har vi det i grunn greit og gledet oss til å planlegge ferie til sommeren..yeah right! For da kan mor fly!

Det er IKKE FERIE med fly og bytt og alt med så mange og så små! Vi ser for oss neste sommer på camping vi. Enkelt og greit. Alt man trenger der man er og venner å henge på på kvelden når barn sover... Så får vi heller se når de er 1,5-2 år.

Alpene ja...med brystspreng og ammetåke holder det kanskje med Hurdal'n;)

Vi har også en jentetur...den går utpåbyntur:D hehe. Har en sånn årlig greie, men holdt oss her vi da. Tenkte ta Londonweekender, men det er jo stadig noen gravide eller som har smått.

Har vel så sett ikke noe favorittsted, men har alltid hatt et stort ønske om å dra til Argentina:)

Hei og hå.

Jeg opplever også at disse såkalte ekspertene ikke har peiling.....Var på første UL og fikk vite at de er i hver sin pose med tydelig skillevegg mellom så dette var definitivt toeggede. Når jeg så begynte å lese så fant jeg jo fort ut at det er jo absolutt ikke sikkert. Morkaken(e) ligger ved siden av hverandre eller er en, men heller ikke her noe entydig svar gitt på om det er en eller to.

Nå er jeg 13+3 på tirsdag så jeg håper å få vite kjønn, er jo tydeligvis det eneste som virkelig kan bevise om det er toegeede (hvis d er en av hver). Er det ikke det så virker det bare som om vi får vente å se hva som popper ut her i august (har bestilt meg fødsel i august jeg og siden jeg bestilte tvillinger og fikk det og er rimelig sta, så tror jeg at jeg får det som jeg vil hehe).

Mamma bor også på en slags gård og det er jo beste ferie/fri sted. Der har de få av de vanlige dyra men mye annet morro, pappegøyer, påfugl, lamaer i tillegg til høner, småfulger. Har i tillegg flere drivhus og grønnsaks og urtehage så det er utrolig deilig å gå rundt og forsyne seg med det som frister av grønt :):):)

Ang. jentetur så vil det vel alltid være noen som ikke kan av ulike grunner uansett så vi tar vår faste tur også blir de med somkan og har råd. Vi har hatt noen supre langhelger bl.a i Madrid, New York og London. Det er helt uvurderlig å få lov å være venninne på tur uten noen små å bekymre seg for og dans og shopping og det som frister der og da (altfor sjelden vi unner oss det når vi er hjemme).

Skulle vært på shopping tur i november men måtte avlyse pga at mannen ble syk her (innlagt på riksen men mistanke om blodpropp i hjernen). Han er heldigvis bedre nå og vi gjorde om billettene til en Mallorca tur på forsommeren uten barn. Det blir vel siste tur på sånn ca 10 år sammen uten barn (hvordan skal vi klare å plassere bort 4 barn til barnevakter haha), så den turen skal vi unne oss og da skal det være luksus luksus og luksus takk. (skikkelig kult å vagge rundt der som ei annen kalkun, men det skal nytes enten jeg ser ut som kalkun eller strandet hval altså!!!

Mummidalen er koselig da også naboøya som er sånn sjørøver øy, jeg digger de stedene pga lite reklame og kjøpepress. Der kan du gå nesten hele dagen og slappe av istedenfor et evig mas om alt det fine som er over alt å få kjøpt......VI er så heldige å ha en kompis som bor i FInland like i nærheten med stoooort hus så der camper vi nesten hver eneste sommer :):):)

Ja du, 5 min dobesøk i døgnet får jammen være mer enn nok og i og med at vi uansett ikke får tid å spise så skulle nok ikke det by på problemer (HAHAHA).

Hvordan ser magen din ut nå? Hvor gravid føler du deg? Noen plager? Min mage virker stor på kvelden nå stort sett hver kveld, men mindre på dagtid (bare en liten kul da som jeg tror jeg kunne klart å skjule hvis jeg hadde hatt lyst til det). Livmoren går nå ca opp til navlen og når jeg ligger på ryggen stikker den nokså høyt opp i forhold til hoftebeina. Ellers merker jeg overhodet ingenting (annet enn trøtthet da). Ikke kvalm, hoven eller vond noe sted, det er utrolig deilig altså :):):) Krysser fingre og tær (og knær kanskje) for at bekkenet holder seg sterkt så jeg slipper noen plager på det området, orker ikke tanken på å ikke kunne være i aktivitet...

VI har 1 bilde fra uke 7, 3 bilder fra uke 9, 0 fra uke 11 (dårlig UL apparat) og håper på mange bilder nå i uke 13.

Gir deg oppdatering etter tirsdag. hvor store var dine små blitt da?

Klem Jeanette

Ja hvordan gikk det da?? Og hva mer fik vi (vi..hehe) vite?? Kjønn?? selv om det med kjønn kan endre seg til ord.ul da:) eller ikke endre seg da men ja.

Husker ikke hvor store mine var jeg, men ble målt til å være 11+1 og var 11+2 så det var greit.

Hvorfor er du på så mange ul??

Magen min...tja. Nå er yngste 2,5 og mine to barn har satt sine spor. Og skal tydligvis ikke mye til før kulen titter frem. Er mye større om kvelden ja. Den er litt i veien for laptopen:) For liten til bord og gjør at jeg må ha pc lenger unna liksom.

Plager er vel mest trøtt og sliten. Kvalm blir jeg om jeg bir sulten, så må passe på å alltid ha mat tilgjengelig. To dager med jobb igjen nå. Og henteing og levering av barn og middag og handling og mas og i dag småblødde jeg litt igjen. Må nok bare roe ned mer gitt. Er nok bare morkaka som gnager på kanten, men det skal sikkert helst ikke være så mye irritasjon vil jeg tro. Fikk jo samleieforbud og. Ellers kjenner jeg at jeg prduserer dobbelt av hormoner. Herregud for par dager siden grein jeg av kaptein Sabeltann! Girumega?! Måtte gå på kjøkkenet og bare "ta deg sammen kvinnemenneske" skjønte jo selv hvor teit jeg var.

Hatt vondt i hodet i par uker nå. I går var jeg helt lamma og kvalm og etter jobb og en klipp bare flata jeg ut på sofa med et par piller og slumra til 23:30 og så la jeg meg.Men tror det kommer av spenninger i nakken ikke av grviditet. Men trenger liksom ikke noe ekstra synes jeg.

Legen i dag da:) Første kontroll. Så nå har jeg journal og duste kontordama glemte noen prøver om måtte stikke flere ganger og stakk feil i ene armen og har blålillamerke og er dritøm! Og teite legen skrev usikker på menstermin, men det er jeg da alldeles ikke. Gjør jo ikke noe, men irriterende.

Hei og hå.

Gikk forsåvidt fint idag men jeg tror nok jeg har litt for store forventninger jeg og da går jeg jo derfra og er litt skuffet....

Begge har det bra og har vokst fint (UL termin 14. sept akkurat som sist).

De ligger over hverandre på tvers begge to. Tv 1, som ligger nederst fikk vi målt nakkefold og der er alt i skjønneste orden.

Tv 2 ligger lenger oppe og inne , ligger også med sin rygg mot min rygg så der fikk vi ikke målt.

Angående eneggede/toeggede så sier hun som de andre i dag at det er skillevegg mellom dem derfor er det toeggede (dette er jo ikke det jeg har lest, men men). Spurte om hun fant en eller to morkaker, hun fant en veldig tydelig og ble nok så usikker på om det var en til at det teamet bare droppet hun...........

Ang. kjønn så har de fått strenge restriksjoner på Volvat grunnet mediekjøret (ang aborter i sverige) så det ville hun ikke uttale seg om, hun sa det er "noe" der på tv1, men når jeg spurte hva "noe" betyr så var det visst veldig vanskelig og ikke lov å svare. Så i midt hode betyr vel "noe" kanskje gutt........vel.....ser jo at de har det bra og det er viktig men føler idag som sist at jeg går derfra uten å ha blitt noe klokere eller fått svar på noen av spørsmålene mine......SÅ er det vel ikke så enkelt da tydeligvis :):):)

Jeg dro på Volvat i uke 7 for å sjekke og fikk bekreftet to men med beskjed om at sjansen var stor for at det kunne gå galt med en før uke 12.....Fikk jo ikke med meg noenting annet enn at det var to (jeg begynte å le og lo så sammenhengende det neste døgnet), så jeg ville ha ny UL for å få vite litt mer og se atdet faktisk var to bankende hjerter der i uke 9.....Alt var bra....

(oi må se Private Practise, fortsetter etterpå)

men etter noen dager satte frykten i meg igjen og jeg ba legen om å få en skikkelig gjennomgang på UL i uke 11-13 for å få sjekke ALT.

Hun ordnet UL på riksen i uke 11 hvor vi fikk vite......., ja ingenting, så da tenkte vi at nå gjør det privat og får de svarene vi ønsker (trodde jeg).

Det er storyen så langt og jeg har innsett at UL er ikke UL og at jeg ikke får svar på alle universets ubesvarte spørsmål uansett hvor mange ULer jeg drar på. Koselig å få sett dem vokse da, men litt dyrt i lengden (hahaha).

Høres ut som du trenger å roe ned litt ja, heller for tidlig enn for sent med to. Du får liksom ikke så veldig mye mer overskudd mot slutten har jeg skjønt når du bærer to......

Synd du ikke kan være med på torsdag men det får vi ta igjen neste gang :):):))

Møkk, det glemte jeg. (PP altså)

Gikk til hegglund på kjeller jeg. Der koster det 500 første gangen og 100 etter det. 100 første og om rekv. fra fastlege. de 500 betalte jeg med forrigemann i 06. Så 100 synes jeg var ok å måtte ut med. Jeg hadde jo bestlit denne i uke 12 før jeg visste noe om twins.

Han er veldig flink og du får stort sett svar på det du spør om, gitt han kan se. Han nøler alltid veldig med å uttale seg om kjønn tidlig. Mye fordi det er sjanser for å ta feil. Var derpå ord.ul (mer lettvint enn inn til ahus) med forrige og da fikk vi alt om kjønn og sånn. Denne gangen sa han først han ikke så men etterpåhadde han nok sett en gutt..hehe.

Som twingravi bør man jo få vite kjønn. For dersom to kjønn vet man toegget og da er det mindre risiko for en del ting.

Uansett har vi god tid, så om vi får vite kjønn på ord.ul bør vi være fornøyde:) Er den ene folden bra er sikkert den andre det og:) Er jo sjelden de ikke er bra.

Yngste sover i bånn av sofaen her. Fikk bare ikke sove så fikk sove her mens jeg tasta. Er så søt der han ligger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...