lykkeligmortileinydeligjente Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Tror lille frøkena mi kanskje har fått sopp nedentil. Hun bæsjet masse for et par dager siden, og jeg fikk ikke ut alt fra skjedeåpningen. så tror kanskje litt kom inn i skjeden. Kan det forårsake sopp? nå er hun rød på skamleppene og litt rundt, også lukter det skikkelig surt. Er dette sopp? Må hun til legen eller finnes det evt soppmiddel for babyer? oppdaget det i går kveld, men smurte bare med zinksalve, kanskje litt bedring i dag...
KarinB Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 kan jo hende det er sopp, ikke godt å vite. Men jeg kan anbefale en krem på apoteket som tar "alt" av rødhet iallefall. Den heter aderma for tørr og irritert hud (ikke kjøp den for atopisk hud, det er ikke den samme) Det er bodylotion men jeg bruker den nedentil på mini her og hver gang han har blitt rød nedentil er det borte på 1 dag! bruker den også på rødhet og melkeutslett, forsinner som bare det! Den er forøvrig også anbefalt for babyer og barn (og voksne for den slags skyld). Dersom det ikke går over, så ville jeg kontakta fastlegen og fått en soppkrem. Det finnes!
lykkeligmortileinydeligjente Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2009 takk! er jo verdt et forsøk men det at det lukter vondt da? er ikke det litt merkelig hvis det bare er rødhet?
KarinB Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 jo det er jo litt rart igrunnen, men jeg trodde likevel ikke at sopp skulle lukte så veldig. Kommer jo selvfølgelig ann på hva slags type sopp tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå