*søtesmå* Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg føler at lillegutt ikke blir mett om ettermiddagen/kvelden, selv etter hyppig amming (minst annenhver time etter kl 17). Han sover vanligvis 7 timer om natta uten amming og krever derfor mer mat om kvelden. Også på morgenen/formiddagen sover han mye og spiser ikke så mye. Er det noen andre som har det slik? Hvis jeg gir ham MME om kvelden, vil det gå utover min melkemengde? Jeg vil virkelig fortsette å amme, men sliter som sagt med kveldsmåltidene...
KarinB Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 kommer selvfølgelig an på hvor mye han sover på formiddagen, men du kunne jo vekke han for å amme på formiddagen? Lage en sånn regel om at det er maks 2 timer søvn av gangen, så mat og litt aktivitet og så eventuellt sove igjen. Sørg for at han får mat hver 3 time på dagtid, og se hvordan det blir på kvelden da. Hvis det ikke blir bedre er det jo like greit å gi ei flaske, det viktigste er jo ikke om du ammer, men om han får nok mat!
SannaMor Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg gir ett mme måltid på kvelden, og pumper meg som regel da når hun har lagt seg. Så opprettholder jeg produksjonen og lagrer unna litt mm i reserve. En ordning som fungerer godt for oss siden hun blir så mett av mme flasken at hun sover mye lengre enn hun gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå