Gå til innhold

Sutring/skriking under måltider.... hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå får gutten min 3 måltider med fast føde (6 1/2mnd), og når han får dette så sutrer han og småskriker underveis. Dette har tilkommet nå de siste dager. Han liker maten, for han gaper som bare det og rynker ikke på nesen, og jeg gir han maten så fort han ønsker det. Noen som har opplevd det samme, som kanskje vet hvorfor de oppfører seg sånn? Er ikke akkurat moro å gi han et måltid i offentligheten for å si det sånn... Huff.. tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Jeg vet absolutt ikke, bare hiver ut en ranke. Det er ikke tenner på vei da? At han kan få vondt mens han spiser..?

Hilsen Mammamoms og en bæsjene tulle ;-)

Skrevet

hmm. kanskje det ja! Men han tygger jo ikke maten da? Skriker ikke ved amming. Men har fortsatt ingen tenner, så kan jo være det som plager han? Håper de popper ut snart!

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Nei, så lenge han ikke tygger skulle det vel kanskje ikke plage ham. Jenta mi er nesten 3måneder nå, og her er begge tennene nede på vei ut i disse dager. Og det klør tydeligvis! Driver og leker med puppen på slutten av måltidene innimellom, og spiser som en desperat på fingrene, men vet ikke om hun har hatt så mye vondt.

Håper noen med mer erfaring enn meg kan hjelpe deg!

Skrevet

har ikke opplevd at mini gråter med amt i munen, men så snart munnen er tom gråter han intil jeg har dytta skjeen inn i munnen igjen. (hvis han er veldig sulten, typisk begynnelsen av måltidet)Kan det være det? Elers kan det jo være tennene som plager ham ja.

Skrevet

JA det KAN være tenner! Junior hos oss er akkurat slik. Han har nå "runde" 3 med tenner og er litt over 7 mnd. Gråter og klager ved matbordet og vil egentlig ikke ha så mye mat. Tar jeg ham vekk fra matbordet er alt ok. Nå kjenner jeg igjen symptomene fra de forrige tennene skulle ut, og han får spise det han klarer. Sist gikk han ned ca 150 g på en uke, men han tar det godt igjen når tanna er ute. Blir en del pupp da.... Ønsker nok litt trøst også. På det værste har det hendt at jeg har gitt ham paracet stikkpille, for han har det tydelig ikke bra. Spiser litt bedre da. Ser at kald mat, som fruktmos, går lettere ned. Sikkert fordi det er søtt også ;-) Kald frukt og grønnsaker fra kjøleskapet er deilig å tygge på. Grove kavringer likeså. Regner med du har sjekket at mini´n ikke har feber, slik at det ikke er noe annet (som ører eller noe) som er plagsomt? Håper det gir seg snart hos dere. Hos oss har det holdt på i 1-1,5 uke hver gang.

Skrevet

Snuppa her grein med en gang jeg hadde dytta inn skjeen, hvert eneste måltid var en kamp i 1-2 uker - inntil det plutselig dukket opp 1 tann nede!!! Så gikk det 2 dager, og enda en tann dukket opp! Da ble alt så greit igjen!

Skrevet

da satser vi på at en tann dukker opp snart:) takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...