Gå til innhold

13 mnd, og hater 12 mnd-grøten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir henne fortsatt 8 mnd-grøten for den liker hun godt, men lurer på om hun får i seg nok jern av den nå... Fins det en 15 mnd-grøt?

12 mnd-grøten er jo kjempevond :(

(vi snakker nestlé her, hun liker ingen av de andre merkene)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat samme problemstilling her. Vi gir derfor Nestlé sin fullkornsgrøt (8 mnd.). Har ikke tenkt over at han kanskje får for lite jern... Han spiser en del leverpostei på skiva da.

Skrevet

Samme her!

Grøt skal ikke inneholde klumper nei...

Men tror nok at 8-mnd grøten er grei nok med tanke på jern.

Er jo de som slutter helt med grøt når de er rundt året, og de spiser jo ikke bare leverpostei de heller...

Skrevet

Mange slutter med grøt før de er 1år, så det er nok ikke noe problem å bruke 8mnd grøt. Vi har heller ikke likt nestle sin 12mnd grøt, men her går det mye i småfolk som går ned uten problemer fortsatt. Det finns en 15mnd grøt, men den er ikke bedre enn 12mnd.

Skrevet

13 mnd jenta mi liker ikke grøt i det hele tatt... sluttet med grøt rundt 8 mnd alder, da jeg innså at det ikke var noe vits i å tvinge det i ho :) Spiser brødskiver med sunt pålegg da, leverpostei bl.a... viser ikke noe tegn til jernmangel

Skrevet

Det er vel ikke mindre jern i 8 mnd groeten?? Kjempefint om han spiser den ;-). Ihvertfall greit naar de spiser groet for da er man temmelig sikker paa at de faar nok jern (i hvertfall Nestle sine). Har du forreesten proevd Fruktgroet med cornflakes pasjonsfrukt og eple? Den liktes her, men naa er all groet ut ...

Skrevet

Det er ikke noe forskjell på grøten på 8mnd og 12mnd - bare at det er biter og cornflakes osv i 12mnd grøten... Mi likte den heller ikke så vi har hatt 8mnd grøt eller skive.

Skrevet

Mini her likte heller aldri 12mnd grøten. Så her ga vi han 8mnd grøten i stedet, for den elsket han :) spiste brødskive til noen måltider, men frokost og kvelds var stortsett grøt. Spiste 8mnd grøten til han var ca. 14-15mnd. fikk ellers brødskive med leverpostei, så var aldri bekymret for jern inntaket :)

Skrevet

Hehe, lillebop spiser 8mnd grøt fra Hipp to ganger daglig hun, og hun fyller to i mai:)

Skrevet

Jenta min er nå snart 16 mnd, og HATER 12 mnds-grøten. Hun får enda 8 mnds-grøten flere ganger daglig. Prøver å gi mer og mer brødskive, hun spiser som regel endel av det, men i hvert fall til lunsj og kvelds synes jeg det er greit å "fylle opp" med grøt så hun blir ordentlig mett.. Hender også hun får grøt til frokost, når hun nekter å spise brød (det går veldig i bølgedaler)

Skrevet

Ja snuppa mi var også lei den grøten så når hun skal ha grøt gir jeg henne heller bjørns havregryn og putter litt banan eller annen frukt oppi.

Hun spiser også mye brødskiver med makrell i tomat og leverpostei også får hun biola :)

Jenta mi er forresten 14 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...