Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg lurer altså på... når man begynner med middag - må man da begynne gradvis med alle matvarer?

Feks si at jeg begynner med et glass fra Hipp - en skje først - et par - saaakte opp mot hel porsjon - og så kjøper et glass med annet innhold - må jeg da gjøre det samme - eller kan jeg gi bånn gass og full porsjon første gangen hun smaker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var litt forsiktige med engang, men var ikke forsiktig for hver ny smak. Nå har gutten min så og si aldri hatt vondt i magen, så jeg kjørte på ganske fort med middagen og så mye han ville ha. (han likte kun to typer fra HIPP da (6 mnd))

Skrevet

Jeg fleska bare til jeg...men da hadde hun spist litt potet og gulrotmos fra før av da, fordi hun ikke var så glad i grøt.

Når man først har begynt så mener jeg man bare må trø til, men selvfølgelig stoppe om man ser babyen får plager av noe slag;)

Skrevet

jeg begynnte med smaksprøver...vi begynnte når han var 5 mnd med middag..Prøvde da med potetmos og grønnsaker fra Nesle..han sleit litt med å svelge den med en gang så jeg blannet i litt mme og da gikk det ned på høykant.

Nå spiser han nesten alt som blir servers av middagsglass fra Nesle 6 mnd:)

etter vi begynnte med 6 mnd maten har vi ikke trengt smaksprøver,for virker som alt er godt.

Skrevet

Finnes ingen dumme spørsmål, Frøken, bare dumme svar, det sa min gamle lærer alltid hehe! Ikke helt sikker på dette selv, men hvis jeg forsto min kjære helsesøster rett, sa hun ihvertfall at man skulle bare gi en skje først, altså en liten smaksprøve, hver gang man introduserte noe nytt...Meeen, det er altså samme dama som sa at jeg bare skulle pøse på med malt, så ta det for det det er;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...