Gjest Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Fått dem for å ta før jeg skal ta fly på Fredag, smule flyskrekk jepp! Har aldri tatt beroligende før, og ba om å få noe milde greier siden jeg skal ha yngstesønn med på flyet. Legen bare skrev ut resept til meg, så har ikke snakket med legen selv...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Sobril 10 mg burde jo gi effekt.. Alle reagerer forskjellig.. , jeg sliter med tannlegeskrekk og får beroligende før jeg skal dit.. Jeg reagerer omtrent ikke på slike medikamenter.. Ingen effekt av Valium, stesolid og narkose f.eks må jeg ha ekstra stor dose av.., ellers har jeg tidligere våknet opp før tiden.. Paralgin forte kan jeg ta 5 av samtidig uten og merke noe som helst.. Så jeg har en merkelig kropp tror jeg.. Sobril SKAL jo være effektiv.. Og om du tar den en times tid før du skal fly burde du være litt.. Tja.. Lettere til sinns.. hehe.. =) Masse lykke til.. =)
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Hehe, tusen takk =) Ja det kan man si, du tåler en del du! :-O Jeg tør ikke ta paralgin forte engang jeg Husker det var mange på gamle jobben som tok disse istedet for en paracet, fordi det hadde mye bedre virkning blabla. Men om det var ingen som hadde paracet tilgjengelig, så gikk jeg heller med hodepine e.l Så dvs, jeg er ganske så pinglete av meg på medikamenter. Men jeg er enda reddere for å fly, så da tenker jeg at etter å ha lest "endelig gla i å fly" og sett på 1000 hjelpe videoer på youtube mot flyskrekk, så vil det være fullkomment med noe som kan roe de siste nervene mine som sitter igjen. For jeg er redd for å bli redd igjen Tannlege ja! Enda en ting jeg har skrekk mot! Så jeg kan ta en slik før tannlege time? GENIALT !!!! :D De på apoteket sa at jeg burde prøve en før jeg flydde, så tenkte å prøve en sobril i dag for å se. Er jo redd for å bli "dopet" når jeg har med meg lilletroll! <3
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Har du fått sobril av legen uten at du har fått det før, og uten at legen har sett på deg? Hmm, spenstig... Men uansett vil jeg tro det går fint med 10mg )
Bring_it_on!!:)) Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Ja du burde prøve hjemme en gang først.. Jeg får en miks av stesolid og valium hos legen.. Men uten effekt.. Så blir lettnarkose her neste gang.. Men hver Obs på at effekten du får av sobril når du tar hjemme kan være annerledes en når du tar den før du skal på flyet.. Pga ditt eget adrenalin kan "bedøve" noe av virkningen om du er virkelig redd.. Men effekt burde den så absolutt ha om du er normal lagd.. hehe.. =)
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Ja jeg trodde jeg skulle få time... Men ringte inn å forklarte kontordama at jeg gjerne ville ha noe beroligende for at jeg har flyskrekk, må være milde siden jeg har barn med og aldri har tatt noe slikt før. Men så får jeg legge til at legen min har vært min lege siden jeg var drittunge da =) Så laaang historie hos hun, veldig dyktig lege som ikke skriver ut ting i hyttogdynevær så jeg var faktisk usikker på om jeg kom til å få noe som helst. Var apoteket som sa jeg skulle gå til lege å få resept, for dem kunne ikke garantere at urtegreiene dem hadde faktisk funket. Googlet litt rundt nå, og ser at de fleste syns det går greit med 10 mg... Og at mange tar myyyyye mer :// Noe jeg IKKE kommer til å gjøre såklart )
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Ja jeg er jo roligere nå enn hva jeg normalt sett ville vært før jeg skal fly da... Er nok fordi jeg har lest den boken og sjekket opp i dette masse nå. Så jeg trenger bare det "lille extra" for å være rolig i det vi skal lette med flyet. jeg vil gjerne ha en FIIIIN, rolig flytur istedet for at jeg skal sitte med klump i halsen og svette hender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå