meg og vesla Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg er nå blitt 3 barns mor, fikk ei lita jente i desember. gikk selvfølgelig i den 3 dager deprosjon etter fødsel. fikk angs for fødselen jeg hadde vært igjennom, trudde jeg drømte og ville våkne midt i fødsel igjen. og var redd for at jeg kun drømte at hun var til. gråt i 3 dager. men så gikk det over og levde i lykkerus i noen uker. alt var bare helt topp. for godt til å være sant. så snudde jeg helt om igjen, nå er jeg livredd for at jeg skal dø. orker ikke at ungene mine bgynner og krangle. da blir jeg bare lei meg og vil dytte dem vek. måtte ringe samboer og be han komme hjem, orket ikke å ha noe med dem å gjøre. har hele tiden en vond uro i kroppen. klarer ikke å være meg selv, huset begynner å forfalle. har begynt hos pykriater og skal begynne med akupuntur i morgen. legen vil ha med på lykkepiller, men da må jeg vist gi opp amminga. ikke så lyst til det. og skal nå prøve å få ha samboer litt hjemme nå, klarer meg ikke uten han om dagen. trenger noen å dytte litt på meg. hva skal man gjøre da?? syns dette er helt jævli.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har slitt med angst og depresjon i mange år og gått på "lykkepiller" mye av tiden. Sluttet med disse da jeg ble gravid og har dermed også vært plaget med angst og depresjon i perioder i svangerskapet. Det jeg vil si til deg er: Dette varer ikke for evig, det finnes hjelp og du vil føle deg bedre i løpet av få uker når du tar imot hjelpen. Akupunktur har hjulpet meg mye og ført til at jeg har klart meg uten antidepressiva til nå (er 31 uker, planlegger å starte opp igjen med antidepressiva like før fødsel for å forebygge barselsdepresjon). Anbefales å prøve! Det er ikke riktig at du ikke kan bruke antidepressiva under amming, da er ikke psykiateren din oppdatert. F.eks Zoloft er dokumentert å gå over i morsmelk i svært liten grad og studier har vist at man i de fleste tilfeller ikke kan finne spor av legemidlet i barnets blod selv om mor står på anbefalte doser. Ønsker deg lykke til og håper du føler deg bedre snart! Bra du har en samboer som hjelper!
meg og vesla Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2009 tusen takk for dine råd. det er godt å høre. begynner å bli veldig sliten nå. og håper ting hjelper etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå