Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Lillegutt på 2 år og 3 mnd er et mareritt å legge om dagen. Han står opp tusen ganger før han endelig sovner, gjerne bortimot kl 22!! Han ligger i en vanlig seng nå, da han likevel bare klatret ut av sprinkelsenga. Det siste halve året har han bare fått sove ca 1 time på dagen, men nå må vi kanskje kutte ut den luren helt..? Hvordan takler dere denne kveldsvandringen..? Han kommer også inn til oss i 1-3-tiden på natten og vil sove hos oss. Sukk - jeg er sliten og trøtt.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Her er det bare å gjøre seg hard, og å stå løpet ut. (har selv historie fra da jeg var liten, og mamma tenkte "nå skal vi se hvem som holder ut lengst!"... og det var jo hun..men det tom 81 ganger opp/ut av senga... Nr 1 er jo å bare følge ham inn igjen, uten å gjøre noe nummer ut av at han har stått opp. Han vil ha oppmerksomhet, gi så lite som mulig. Vær så kjedelige dere kan. Nr 2 blir å få ham til å forstå at sengen er et trygt og koselig sted å være, slik at han ikke har lyst til/får lov til (?) å komme og sove hos dere. Sikkert flere måter å gjøre dette på, men viktig at dere ikke blir sinte på ham når han kommer. Bruk tid (også på dagtid) til å gjøre sengen til et hyggelig sted - noe han forbinder med noe fint. Samtidig går det an å jobbe litt med holdningene rundt det å legge seg - at det er deilig å sove når man er trøtt, lese en hyggelig bok først, tenk litt på hvordan leggestunden er. Og kutt ut den duppen på dagen ja, det ville jeg nok prøvd ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå