Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har bare søkt vgs før, og er litt usikker på søking til høyskole.. Er det sånn at vis jeg søker to forskjellige studier kan jeg komme inn på begge to?
Gjest -<<- Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Nei. Du kan søke inntil ti studier, i prioritert rekkefølge. De studiene du har ført opp på søknaden (før 15. april) kan du omprioritere frem til sommeren (tror 1. juli er fristen, dette står på samordnaopptak.no). Når du har gjort den endelige prioriteringen, vil det først bli forsøkt å finne plass til deg på studium nummer en. Har du ikke konkurransepoeng nok til å komme inn på det, forsøker man på prioritering nummer to etc. Når du så får tilbud om plass, vil du få det på det høyest rangerte ønsket du har konkurransepoeng til å komme inn på. Men dersom du har andre ønsker rangert over dette, kan du velge å både takke ja til plassen og å stå på venteliste til hovedønsket ditt. Eller du kan velge å bare takke ja, og la andre valg falle bort.
Gjest -<<- Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 (studieønsker som er rangert lavere enn det du får tilbud på, faller automatisk bort)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå