Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg har lurt veldig på en ting i det siste. Hvordan er det egentlig med soling når man er gravid? På sommeren elsker jeg å bade og ligge å sole meg hele dagen fra morgenen til kveld hvis jeg har mulighet og tid. Men hvordan er det når man er gravid? Kan man sole magen da egentlig? Eller må man ha en veldig høy solfaktor på magen? Jeg leste et sted at når man er rundt 4-5 mnd på vei kan babyen begynne å se sollys gjennom magen.

Burde man helst prøve å unngå sollys direkte på magen? Kanskje badedrakt? Og hva med solarium, hvordan er det?

Håper noen har noen gode svar=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139741231-gravid-og-soling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

om svaret er så godt, vet jeg ikke. Men jeg har hørt at det bare er å sole seg i vei. Det eneste man skal være litt forsiktig med er overoppheting, så man skal ikke ligge og steke seg i mange timer av gangen (noe jeg eeeeeeelsker å gjøre :P)

Solarium går finfint har jeg hørt, og en trenger ikke dekke til magen ved soling.

Jeg pleier å google tingene jeg lurer på, prøv? Nå står det sikkert forskjellige ting, men du kan jo finne ut av hvem som skriver hva, og tenke selv hvem som vet best.

Også blir en fortere brun når man er gravid også :)

Jeg har ikke planer om å bruke badedrakt, men en kan jo ha med et tynt sjal og dekke til magen med for å skåne mot varme innimellom, kanskje? Og kanskje vete den og kjøle ned magen? vet ikke jeg...

Hør med jordmor du ;)

Og før sommeren kommer, tror jeg man fint kan ta solarium i 20 min av gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...