Gå til innhold

Når skal pappaene ha permisjonen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 5 mnd, og pappa'n begynte perm. sin denne uken. Han skal ha 4 uker sammenhengende, og jeg tar ferie. Vi gjør det slik fordi mannen skal studere fra høsten, så han må få brukt opp disse ukene og ferien sin. Hvordan skal dere andre gjøre det?

Er ganske deilig, kjenner jeg ;-) Pappa'n står opp tidlig med lille piril, og jeg vekkes når det er tid for mat. Så kan mor trene eller gjøre andre ting mens de to koser seg sammen.... Herrrlig (og fare for at det blir hardt når han skal på jobb igjen.....) ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tar pappaen en uke nå og en uke da. Han pendler til en annen by og er borte i ukedagene, så derfor syns vi det var greit å gjøre det sånn. Hvertfall mens gutten er så liten er det greit å få litt sammenhengende dager med han innimellom når situasjonen er som den er. Han hadde permisjon forrige uke, og da car gutten 6 uker.

Men det er heldigvis ikke lenge til vi flytter etter, og da kommer vi nok til å være på reisefot de ukene han har permisjon, noen dager hos mine foreldre og noen dager hos hans.

Skrevet

Han skal ha permisjon i 8 uker når snuppa er ca 8-9 mnd til høsten, jeg har perrmisjon fra 15 desember til 24 august. Han er selvstendig næringsdrivende og student, så har hatt mye tid sammen med oss hittil, men er dessverre ute og reiser endel uker også. Jeg gleder meg til å begynne på jobb allerede (ny jobb bare 4 mnd før permisjonen startet), selv om jeg også ser frem til mange fine måneder med snuppa også! :)

Skrevet

Her skal pappaen ha perm i sommer og da tar jeg ferien min så får vi litt fri sammen=) Lillgutt begynner i bhg fra aug av når jeg skal på jobb igjen. Da har faren noen uker perm i begynnelsen av måneden så minsten kan få en myk start. Han blir jo 9 mnd når han skal begynne der...

Skrevet

Pappaen tar 6 uker i slutten av permisjonen, og jeg begynner på jobb. Det er mest praktisk fordi jeg fullammer. Hvis jeg hadde delammet, eller gitt flaske, ville vi nok delt mer på permisjonen.

Skrevet

Vi har 54 ukers perm til sammen. Jeg begynner å jobbe igjen 1. juli (gutten er da nesten ni mnd), eller rettere sagt, jeg går rett ut i ferie, mens sambo begynner sin permisjon. Han skal ha permisjon til et stykke ut i oktober, er ikke helt sikker på den nøyaktige datoen. Samboeren min ønsket å ha mer permisjon enn bare seks uker, og da synes jeg selvsagt han skal ha det! :)

Skrevet

Jeg skal ha permisjon frem til midten av august (da er Sophie 8,5 mnd) - da tar pappan over og skal ha permisjon frem til midten av november - mens jeg går tilbake til jobb/studier. Han ville ha 3 mnd permisjon - og det fikk han:)

Synes det er kjempefint at han vil ha permisjon - selv om jeg gjerne skulle hatt de mnd selv:) Hehe...

Skrevet

Ved forrige baby hadde pappaen permisjon på sommeren mens jeg hadde ferie. Det førte til at pappaen slappet av i sine uker, mens jeg gjorde det jeg pleide. Synes ikke det var noe særlig egentlig. Følte at vi "kastet" bort 5 uker.

Måtte ha dagmamma og betale masse penger før vi fikk barnehageplass. Penger vi egentlig ikke hadde trengt å bruke hvis vi hadde planlagt permisjonen litt bedre.

Denne gangen skal vi ikke ha permisjon sammen. Synes det er sunnest for pappaen å se hva jeg egentlig bedriver tiden min med. Da snakker vi om å holde orden i huset, handle, lage mat, lufte hund og ta seg av to unger. Synes det er en erfaring han trenger å få med seg også...

Skrevet

siste 3 mnd.

vi startet med at jeg tok ferie i 3 uker så vi fikk litt tid sammen i sol og varme før jeg begynte å jobbe.

greit å begynne litt mer avvenning av pupp og samtidig få ammefri! (neida - jeg ammer MYE fremdeles, men har nå kuttet ut 2 ammemåltider!)

Skrevet

Her i huset tar jeg de første 7,5 mnd av permisjonen og pappaen tar de siste 4,5 mnd. Synes det er en helt grei fordeling. I tillegg skal pappa være hjemme med oss i sin lange lærersommerferie:)

Skrevet

Mini er 6mnd og jeg har begynt i jobb. Gutta storkoser seg hjemme. Pappa'n skal være hjemme til siste uka i juli. Jeg skal også være hjemme ca 2mnd til.

Synes ikke noe om varianten der pappa'n har permisjon mens mor har ferie... Pappa'n og baby'n fortjener at de får prøve seg aleine.

Skrevet

Her skal ikke jeg ut i jobb igjen foreløpig iallefall så pappaen skal dele opp sin permisjon og ta en dag i uka i 20 uker og to uker sammenhengende etter sommerferien hans. Dette er 3 barnet vårt så vi skal prøve å klare oss på en inntekt så vi får mest mulig tid med barna. Syntes det var travelt med fulltidsjobb og 2 barn, selv om jeg var veldig fleksibel, og kan tenke meg det vil bli enda travlere med 3!

Med eldstejenta tok pappaen permisjon da jeg hadde ferie, med andremann begynte jeg å jobbe så her har vi prøvd begge deler. Like bra begge deler synes jeg, det er veldig godt å ha masse tid sammen som familie. Pappaen klarer seg veldig bra med alle 3 barna våre;)

Skrevet

han tok to uker i høst mens jeg tok ferie. da dro vi bort...

nå når min perm er over om 2 mnd skal han ha resten av de 4 ukene

Skrevet

Jeg vil gjerne at pappaen og tjukken skal være sammen alene, uten meg. Han skal ha permisjonen sin når gutten vår er rundt ett år, og han skal være hjemme i tre måneder, to dager i uka. Vi skal nemlig ha gradert permisjon fra september.

Jeg har jo permisjon i sommer, mens mannen min tar ferie, og på den måten får vi vært sammen som en familie. Når vi er sammen i helger og sånn, merker jeg jo at hovedansvaret på en måte faller på meg. Så tror det blir en fin erfaring for oss alle tre at pappa har den daglige omsorgen for sønnen vår.

Skrevet

Pappan her har hatt sine 6 uker sammenhengende fra 1 januar. da var jenta vår rundt 6 mnd. Gikk veldig bra det, jeg jobbet.

Skrevet

Han skal ha de siste 8 ukene av permisjonen, til høsten mens jeg jobber. Jenta vår er da ca 11 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...