Gå til innhold

Jordnøttolje, hvor påfører jeg dette? Kan det brukes til annet en underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg smøre utenpå nedentil liksom? :S

Fortsetter under...

Skrevet

Smører inn godt i hele åpningen tror jeg..hehe, men har aldri prøvd det. Men det kan vertfall brukes som masasjeolje viss du vil det.

Skrevet

Hvor kjøpte du det? Får man det på et apotek?

Skrevet

Okej.. jeg begynte å tvile litt på dette.. om det smøres innvendig, eller.. huff.. hehe

Skrevet

Ja, på apoteket. Fant det ikke i hyllene, så spurte jeg, Da gjikk hun bak å hentet det.

Skrevet

hei, jeg fikk tips om å bruke jordnøttolje av jordmora da jeg var gravid sist, til å smøre mellomkjøttet (ufyselig ord hehe) altså fra nederst på skjedeåpning og ned mot kremt nr 2.. du smører på en måte litt inni nederst i skjeden (der det stopper) og litt utenpå :) :)

Annonse

Skrevet

Oki.. tusen takk :) Får sette igang :)

Skrevet

ja bare å sette i gang. jeg trengte ikke sy et sting hvertfall :) kjører på igjen denne gangen også.

jordnøttolje er dessuten herlig som sololje. blir dritbrun :) min mor bruker det som øyesminkefjerner!!!!

Skrevet

Se det ja, ja jeg lurte litt på hva det kan brukes til sånn ellers:) Greit å vite:)

Skrevet

Også er den veldig fin å ha i badekaret. Da får du smørt inn hele deg med olje.

Har du ikke badekar kan du smøre den på fuktig/tørr hud særlig godt på mage, hofter, rumpe lår og pupper. Da kan du kanskje forebygge strekkmerker.

Jordnøttolje og mandelolje som man får kjøpt helt rene på apoteket er mye bedre enn babyolje, f.eks. Det er ordentlig fuktighetsgivende og trekker seg inn i huden, i motsetning til oljene som man får kjøpt på supern, som bare legger seg som et lag oppå huden.

Når det gjelder å smøre den på underlivet har jeg også lest et sted at man kan prøve å tøye litt etterhvert som man blir vant til å smøre seg med den. Som en strikk liksom. Høres rart ut, men mange som opplever at det har hjulpet:)

Skrevet

Når skal man begynne å smøre seg?.. Jeg er i uke 34.. Er det i seneste laget?:-)

Skrevet

Nei, jeg har hørt en månedes tid før fødselen.

Så da er det vel bare å sette i gang?

Skrevet

Så flott da:-).. bare å sette i gang da ja:-).. takk for info

Annonse

Skrevet

Kan også brukes mot melkeskorpe (i hodebunn) til bebisene, fint å masere forsiktig inn med myk babybørste:)

Skrevet

Haha!

IKKE bruk det som sololje! Hehe....

Det gjorde min farmor som ung, og ho har sett ut som en rosin siden ho var 50 år... :P Ho angrer big time! Bruk solkrem damer, så har dere flott hud når dere runder større tall dere og... Ta heller å sol dere 10 min hver dag uten solkrem, gå inn og smør dere og gå ut i solen igjen. Får fin farge av det og! ;) Og MYE bedre for huden.. ;)

Dagens pekefinger!! ;) ;)

Skrevet

Signerer Linn! *høygravid*, for å ikke snakke om hudkreft!!

Skrevet

Som en annens mor over her; jeg bruker den også som øyesminkefjerner (det er veldig bra hvis man er plaget med tørr hud)!! Har enda ikke begynt å bruke den nedentil, men tenkte kanskje å prøve det fra en mnd før termin ...

Skrevet

Jordnøtt olje er da fint å smøre både her og der:P Kan jo bruke d på magen og;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...