Snabeltann Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Har ikke spist kebab på mange år, etter at jeg spiste det litt for mye da jeg var student, og vanket på Bislet Kebab. men i dag, så fikk jeg plutselig sånn kebablukt i nesa, og jeg føler at jeg bare MÅ ha en snart, også jeg som sliter med svangerskapskvalme og alt.. kebab burde jo virke helt frastøtende.. Noen som tør å spise den møkka maten? Tar selvsagt bare sjansen på en Bislet i såfall..
AmandaM Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Syns kebab smaker godt jeg, hadde ikke tvila på å kjøpe meg en som gravid! Du kan jo lage en h jemme viss du er redd for noe ang.produksjonen eller kjøttet?
Ellabella-79 Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Har også spist det ett par ganger under graviditeten fordi jeg har fått det sinnsyke suget.Tror ikke det er farlig med bislet kebab for de har jo lange køer hver dag og helt sikkert ferske varer
Bring_it_on!!:)) Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe fare med det?? Hva mener du?? Har spist kebab mange ganger iløpet av svangerskapet jeg.. Og det var ikke noe bislett kebab nei.. =) Kebab er langt ifra det verste man kan spise..
Snabeltann Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2009 ja, ikke sant.. det er jo tross alt gjennomstekt møkkakjøtt, hos den i norge som selger fleste kebab..
Snabeltann Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2009 nei det er vel som en dårlig pølse ikke verre enn det, sånn næringsmessig.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Kebab kan nok sikkert også være bedre en pølse ernæringsmessig.. Jeg bestiller alltid kebaben min med lite dressing.. Egentlig ikke pga jeg vil ha den sunnere.., men ikke så glad i dressing.. hehe.. Men med lite dressing så er det jo ikke mye fetende med en kebab.. Kjøttet er jo helt rent.., ikke fritert eller dampet i smør.. Kebab kan være like så sunt som mye annet.. =) Kos deg med kebab du..
erteposen + 4 Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Ja, det kan du spise. For lenge siden advarte mattilsynet mot hygenen knyttet til kebab drift, spesielt der en har et varmeskap med et kjøttstykke som surrer rundt. Går du et sted som er populært og ber om at det er godt stekt er du i alle fall trygg. Vi har verdens hyggeligeste kebab sjappe ved siden av jobben, og der kjøper jeg falafel med hummus på. Sist jeg var gravid tok de av hummus om det såg ut til å bli lite i tilfelle jeg kom..he, he..
Gjest eelis+spire Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Spis kebaben din du! :-) Det går mye i kebab her også. Jeg klarer nesten ikke å spise noe annet enn junk uten å spy, og det er jo ganske ille.
sweet dreaming Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Jeg lager den selv, har sett og hørt utrolig mye rart om hygienen på sånne steder. Og blitt grisedårlig selv ett par ganger. Nei, ligger unna det ekle sure kjøttet som har stått der og surra i flere timer, grønnsaker som ikke blir skylt før de blirhakket og puttet i kebaben. Nei, grøss. Hadde kommet til å gått med toksoplasmose tvangstanker i flere dager og engstet meg .
AmandaM Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 hei sweet dreaming! Går du ut å spiser generelt? Tror nokså sikkert at hygienen på kafeer og restauranter kan være like dårlig/god som det du tror den er på kebab-sjapper. Med tanke på temperaturer,skylling av mat,hygienen til ansatte osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå