Gå til innhold

Å selv velge barnets kjønn

SilverLuna

Anbefalte innlegg

Jeg hørte nettopp om en undersøkelse gjort på New Zealand, der tidspunkt for samleie i forhold til eggløsning skal kunne avgjøre hvorvidt barnet blir gutt eller jente. Y-sædceller svømmer saktere enn X-celler, men lever lenger, var utgangspunktet. Det skulle tilsi at dersom man har samleie før eggløsning, vil alle X-cellene være døde innen egget er klart til å befruktes, mens om man derimot har samleie under eggløsning vil Y-cellene bli forbisvømt og ikke rekke frem til "mål" før egget allered er befruktet.

En interessant teori, og i begge mine svangerskap stemmer det faktisk. Dette kunne jeg ønske noen kloke hoder i dette landet ville gjøre en tilsvarende undersøkelse på, jeg er gjerne med! Har min egen lille undersøkelse på gang her, og har planer om å teste den ut i hvertfall en gang til:-)

Noen som har gjort seg erfaringer som kan avkrefte/bekrefte denne teorien?

Fortsetter under...

Jeg kan også avkrefte. Med nr. to hadde vi sex siste gang 3 dager før eggløsning og det ble gutt. :)

Denne gangen hadde vi sex på eggløsningsdagen og denne gangen blir det jente. :) Det var ikke bevisst verken med nr. to eller med nr. tre, bare ble sånn. ;) Med førstemann vet jeg ikke når jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...