Gulosten™ Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Pleier å ta en Ibux eller to til Paraceten min, men det er vel sånn akkurat passe uaktuelt nå... Voltarolen skal også få ligge i fred... Parecet og et glass vann er liksom bittelitt uaktuelt, trenger noen smarte tips... )
erteposen + 4 Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Paracet kan du ta, i følge min lege og pasienthåndboka. Ikke i store mengder, men det tar jo litt av brodden. Jeg er plaget med svangerskapshodepine første 3-4 mnd, og det er vel ikke så mye mer å gjøre enn å sove, drikke mye vann og tenke på at det går over. Akupunktur vet jeg noen har hatt god effekt av.
MintCondition Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Paracet kan du fint ta, innenfor anbefalt dagsdose. Sjekk felleskatalogen.no
Gulosten™ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2009 Vet at jeg kan ta paracet Men det funker ikke... Hehe
Pappas fultreffer :) Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Jeg var skikkelig plaget de første mnd, fikk resept på Paralgin forte, men de skulle bare brukes hvis det gjorde noe inni H...vondt sa han, for det er jo morfin i dem. Så spør legen din, Ibux er vertfall ikke anbefalt da det stopper blodtilførsel eller noe sånn til morkaken ifølge legen.
lille sprelle Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 har du sjekket blodtrykket ditt? paracet kan du ta, men det er jo greit å begrense seg... pass på å drikke vann som en kamel og spis regelmessig!
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Du kan ta Ibux også.Det er bare de 3 siste månedene av svangerskapet du ikke skal ta Ibux.Sjekk felleskatalogen.no God bedring:)! Mvh
våken_om_natta Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 For min del fungerte det kun når jeg tok to paracet og skyldte dem ned med cola eller pepsi. Sånn er det fortsatt. Har vi ikke svart brus, kan jeg like gjerne droppe paracet også. Alene fungerer de ikke.
Gjest -<<- Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Ibux er da langt fra anbefalt tidligere i svangerskapet heller. Sakset fra nevnte felleskatalog: "Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet."
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Prøv fenazon koffein, det kan hjelpe dersom det er migrene du har. Selv blir jeg bedre i hodet av koffein.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 jeg har en slik kjølemaske jeg, som jeg legger i kjøleskapet 5-10 min, og så legger jeg meg i et litt mørkt rom med den i pannen. Evt kan du fukte en vaskeklut med kaldt vann, og legge den i pannen.
frk Nilsen Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Drikk masse vann, spis banan. Ofte er hodepine tegn på at du mangler magnesium og kalium. Dette er det masse av i banan :-) Frisk luft er også bra mot hodepine. Å sitte foran PC eller TV gjør det ofte verre. Mulig du trenger PC/lese/TV-briller. Synet endrer seg ofte under en graviditet.
Fablefant✿ Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde veldig mye vondt i hodet den første tiden av svangerskapet! Fikk et tips om å sjekke blodprosenten, og evt begynne med jern. Etter at jeg begynte å ta jern så; VIPS! så hadde jeg nesten ikke mer vondt i hodet!
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 Hør med jordmor før du evt tar jerntilskudd, blodet skal IKKE bli for tykt da det går tregere gjennom morkaken. Jeg hadde veldig lav blodprosent under graviditeten i en periode, men fikk fortsatt beskjed om å prøve å ikke ta tilskudd. Mot hodepine prøvde jeg osteopat, funket etter to behandlinger. Han sa at slimhinnene i nesten og bihulene hovner ofte opp i svangerskap og derfor kan en få hodepine. Ellers anbefaler jeg neseskylehorn før du kommer deg på evt behandling. Paraset hjalp heller ikke meg, og jeg syns det ble så mye ta paraset hver dag.. :-( Men osteopat funket. .-)
Gulosten™ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har drukket masse vann, lufta ut hjemme, bruker allerede lesebriller og jeg sjekker jernet hos legen jevnlig og har alltid vært plaget med lavt hemoglobinnivå. Denne hodepinen kom av ekstrem stiv nakke og stive skuldre, enda jeg sover på tempurpute og alt.. :S Sukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå