Gå til innhold

Kan du plukke ut ett navn?

Anbefalte innlegg

Har tenkt og tenkt på guttenavn. Er litt under 3 mnd. igjen til termin, og jeg føler fortsatt at det ikke er noen guttenavn som får meg til å tenke at "ja - det skal min sønn hete!"(hvis det blir en gutt da). Vi må jo ikke ha noen navn klart, tror nok vi vil bli litt kjent først uansett, men er jo kjekt å ha noen alternativer klare da. Uansett, tror kanskje jeg liker litt myke navn, hvis det kan kalles det... Hvilket ville dere ha valgt av disse da, hvis dere måtte plukke ut ett? Og hvorfor akkurat det?

Andreas

Jesper

Benjamin

Jacob

Gustav

Håkon/Haakon

Theodor/Teodor

Erik/Eric

Filip/Philip

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139739979-kan-du-plukke-ut-ett-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har god smak :) Av de du har satt opp kunne jeg vel brukt

Andreas

Jesper

Theodor (usikker)

Filip (vet ikke hvordan jeg ville skrevet det)

Nå får du velge selv :P Tror det ville stått mellom Andreas og Filip. Kanskje Filip, fordi det er litt mindre brukt enn Andreas.

Her var det mange fine navn...Men med kniven på strupen hadde jeg vel tatt Håkon. Stødig, pent, norsk og klassisk - samtidig ikke f o r poppis, selv om det er en god del brukt. Går aldri av mote!

Men det gjelder jo for de fleste av navnene her ;-)

Annonse

Gustav - fordi jeg liker norskklingende litt gammeldagse navn mye bedre enn bibelske og internasjonale navn som f.eks Jakob, Filip og Benjamin. Samtidig er Gustav langt fra så vanlig (og dermed litt kjedelig?) som Håkon, Erik og Andras (selv om det er fine navn det og).

Annonse

Favorittnavnet er definitivt Jakob. Det var øverst på min guttenavnliste da jeg var gravid, men fikk jente, så det ble ikke brukt;)

Likter også Håkon, Gustav og Eirik.

Lykke til med valget, sikker på at dere finner det perfekte navnet for deres baby til slutt:)

Fine navn. Liker Håkon best. Dersom det hadde stått Eirik i stedet for Erik ville det ha vært nr 1. Her er altså min rangering:

1. Håkon

2. Erik

3. Gustav

4. Andreas

5. Jakob og Teodor

Jesper, Benjamin og Filip liker jeg minst av navnene dine. Filip synes jeg dessverre er et poppis pinglenavn (sorry...) og Benjamin er jeg bare litt lei av. Men når det er sagt så er ikke navnet så ille i seg selv,L bare veldig mange som heter det her jeg bor. Jesper liker jeg bare ikke, desverre. Tenker på gjesping da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...