Klar Som Et Egg Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Vi har en datter som snart er 8 uker, og har hatt på frejkas pute siden 1. dag. Hun sliter så med sår rumpe, vi smører og vi smører, så kan det bli bra noen dager og så veldig sårt igjen. Det er jo fordi det blir så utrolig klamt pga puten. Hun sliter også med luftsmerter, å få ut luften, pga puten. Hun prøver for harde livet å dra beina oppover, men kommer ingen vei pga puten, da blir hun utolmodig og sint, og så gjør det jo selvsagt vondt å ikke få ut luft/bæsj. Syns så synd på henne. Da lurer jeg på om noen har noen tips til meg ang disse små problemene? Har lyst til å gjøre tiden i pute så behageldig som mulig. Håper ikke det er så lenge igjen, vet ikke helt når vi skal på ultralyd/rtg kontroll, håper på undesøkelse ved 3 mnd... Hvor lenge lå babyene deres i pute? Vi er i flyttefase, så vi er melom to sykehus, med forskjellige rutiner, så vi vet liksom ikke så mye ennå. Har ikke fått noe info fra første sykehus i det hele tatt, bare beskjed om at her var det positiv ortolanis prøve, og så pute i 4,5 mnd fram til ultalyd/rtg..... Men satser på å få sjekket tidligere ved det nye sykehuset, da de sjekker alle med ul før de setter diagnosen, og for å avgjøre lengden på behandling. Noe som ikke ble gjort her ved fødselen. Tror mange har puten rundt tre mnd, det hadde vært så deilig å slippe den, men uansett få en ultalyd da for å virkelig konstantere at vi trenger å ha den på i 4,5 mnd hvis det viser seg nødvendig.. Må jo kjøpe nytt bilsete etterhvert. Hva slags bilsete har dere tatt i bruk til deres små pute-vesener? :-)
vik1 Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 hei hei! Jenta vår fikk på pute da hun var 1.mnd etter en UL-sjekk pga hun hadde ligget leeenge i seteleie før fødselen. Vi fikk da beskjed om å komme tilbake 6 uker senere for kontroll. Dette var idag (hun er 10 uker), og det viste seg at hofta har blitt helt fin, så nå er det bye,bye pute!!!! :-D Brukte puta dag og natt i 4 uker, men lot henne "lufte" seg litt uten ca 1-2 timer hver dag... Brukte maxi cosi bilsete, gikk fint det! Hører forresten til sykehuset østfold, fredrikstad.
Endelig Mor til2:-)A04&C08 Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 jenta min fikk pute på da hun var 4 timer gammel, ble sjekket av barnelegen, og sendt rett på UL, og rett i pute..... fikk ny UL etter 6 uker, da var alt normalt og vi slapp puta;-) hadde rønken da hun var 11 uker og da ble hun erklært helt frisk;-) JIPPI men de 6 ukene med pute uten noe helst info det var helt JÆVLIG........... måtte lete etter info selv...... og vi måtte ha puta på 24/7 uten om bleieskift og bading..... hun skrek nesten konstant, sov nesten ikke og hadde veldig vondt i magen. da helsesøster kom på hjemme besøk var jeg så sliten og frustreret, da sa hun at jeg kunne ta av puta når hun hadde skikkelig vondt i magen og ta beina hennes opp som behandling.... så det gjore vi innimellom, men vi var veldig strenge på å bruke puta. Lillemor hyl skreik hver gang vi kom med puta og skulle ta den på..... ang sår het i underlivet, brukte jeg masse Aloe Vera gele og spray. det hjalp hele tiden. Lykke til;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå