Gå til innhold

Sykemeldt og ubetaltpermisjon.

Anbefalte innlegg

Lurer på om man kan sykemelde seg i ubetaltpermisjonts tid. Jeg er i ubetaltpermisjon nå fram til august,og muligens har ny termin i desember,da mangler jeg 2 mnd for å ha rett til foreldrepenger.Kan jeg sykemelde meg to mnd før august selv om det ubetaltperm?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139739884-sykemeldt-og-ubetaltpermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør med nav du så er du sikker.. Men ettersom du faktisk ikke er i jobb (selv om du har jobb) og har inntekt tror jeg ikke en sykemelding vil gjøre noe forskjell fordi du vil jo uansett ikke få noen penger.... Men, jeg er slettes ikke sikker på dette og finner ikke noe om akkurat dette i lovverket så sjekk med nav..

For å bli sykemeldt må du være syk.

Dersom du skulle bli syk og sykemeldt vil du ikke ha rett på sykepenger så lenge du er i permisjon.

Retten til sykepenger opphører når du er i permisjon, uansett om den er ulønnet eller ulønnet.

Dette reguleres av § 8-15:

Retten til sykepenger etter dette kapitlet faller bort når arbeidsforholdet midlertidig avbrytes i mer enn 14 dager, se likevel § 8-47. Som avbrudd regnes også permisjon. Arbeidsforholdet regnes ikke som avbrutt ved opphold i arbeidet på mer enn 14 dager, dersom arbeidstakeren har en fast turnusordning eller lignende.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...