Gå til innhold

Trenger noen synspunkter. Ang barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegullet mitt har begynt i barnehage og under tilvenningen la jeg merke til noen ting som jeg reagerte på. Vil gjerne høre hva dere hadde gjort.

For det første fant jeg mye "rusk" på størrelse med små klinkekuler liggende på gulvet. Dette kommenterte jeg til de ansatte, men ved en anledning ble en slik ting liggende på gulvet i flere timer før jeg til slutt plukket det opp og kastet det. Barnet mitt er ekstremt til å putte ting i munnen, men jeg ville anta at alle barnehager med små barn bør være nøye på at småting som kan settes i halsen ikke bør være tilgjengelig? I tillegg har de også mange leker tilpasset større barn med små deler som også er tilgjengelig for de små.

Det andre jeg reagerte på var at de ansatte ved flere anledninger forlot rommet hvor barna lekte og dermed overlot de små til seg selv. Jeg tenkte først at dette kun ble gjort fordi jeg var igjen i rommet, men senere oppdaget jeg også at det ble gjort mens jeg var andre steder. Barna kunne da være uten tilsyn i opptil flere minutter.

Det siste jeg reagerte på var at de som sov utenom de faste sovetidene (dvs de aller minste) ble liggende uten tilsyn. Jeg vet at dette er vanlig praksis i mange barnehager, men jeg reagerte på resten av barnehagen da befant seg i motsatt ende av barnehagebygget, med mye støy og ingen åpne vinduer ut, slik at ingen ville hørt det om den som sov våknet og begynte å skrike.

Jeg har tenkt å ta opp en del av disse tingene med barnehagen, men ut ifra det jeg har sett føler jeg at det blir slurvet litt med sikkerheten og det bekymrer meg. Jeg er rett og slett usikker på om jeg føler meg komfortabel med å ha barnet mitt der.

Samtidig er det mye positivt med barnehagen. Jeg liker godt flere av de ansatte, barna ser ut til å trives der, de er ofte på tur, osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det en ny barnehage kanskje?

Jeg opplevde det samme når min begynte i barnehage. Ingen god følelse å sitte med. Skal jo ikke være slik at en føler at barnet er utrygg i barnehagen.

Jeg så flere ganger at barn lå gråtende ute alene uten tilsyn. Dette sammen med mange andre ting gjorde at vi tilslutt valgte å ta småen vår ut av bhg.

Du kan jo prøve å ta det opp med styrer og se hva h*n sier? Er det en oppegående styrer vil jo den ta det du sier på alvor og prøve å finne løsninger på det. Styreren i den gamle bhg til småen min, lukket ørene for all kritikk så vi kom ingen vei, men kan jo være verdt et forsøk hos dere?

Skrevet

HI her.

Nei, det er ingen ny barnehage. Jeg har tenkt å ta dette opp med styreren, men er litt usikker på om denne personen er mottakelig for innspill. Jeg har også sett usikrede stikkontakter der (gammel type) og opplevd det jeg har følt at var unødig bruk av kjeft på de små fra en av de ansatte.

Er virkelig usikker på hva jeg skal gjøre. Vi trenger jo barnehageplassen, men tryggheten til barnet mitt må selvfølgelig komme først.

Skrevet

I slike tilfeller burde det vært mulig å ringt kommunen og fått hjelp.

Du burde ha fått muligheten til å få en ny plass umiddelbart, da man som oftest har avtale med arb.giver om når man skal starte.

Dessuten burde bhg få påsnakk av kommunen slik at det blir bedre for de neste som kommer. Men det er vel ikke slik.

Men hvis det ikke hjelper å snakke med arb.giver ville jeg ringt barnehagekontoret og forklart situasjonen.

Skrevet

mente bestyreren av bhg i siste setning og ikke arb. giver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...