Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 mnd har brokitt og snart gått på antibiotika i en uke. Han har avføring flere ganger daglig, så det er vel antibiotikaen som gjør at han er så dårlig i magen? Er det noe jeg kan gi han, som kan virke stabiliserende på magen hans? Han er jo så sår i rumpa også stakkars.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er helt klart AB som gjør dette. Vår gutt på 4 mnd har også bronkitt og fått Imacillin for dette. Han har hatt diarè fra første dag, men jeg har gitt litt banan for det har han blitt hard i magen av tidligere, så etter det har det roet seg. AB kuren varer bare en uke heldigvis, og vi er ferdige idag.

God bedring!

Skrevet

Er nok helt sikkert antibiotikaen som gjør han dårlig i magen, veldig vanlig bivirkning det. Usikker på om det finnes noe stabiliserende man kan gi når de er så små..Men ekstra viktig å passe på at han ikke blir dehydrert iallefall..God bedring;)

Skrevet

Blåbær kan gjøre god nytte :) F.eks noen teskjeer med blåbærsaft uten sukker eller mos blåbær med stavmikser og litt vann. Evt kanskje den fruktpureen med røde bær til Nestle funker.. spørs hvor sensitiv han er.. Evt spør på helsestasjonen om det er ok å gi probiotika til babyer, det er jeg usikker på. Det kan du isåfall kjøpe på helsekost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...