brooklyn Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg og min søster pratet om dette forleden, om dette med næringsinnhold i melken. Kan det være at jeg, selv om puppene flommer over av melk etter 9 mnd med amming av lillebror, har lite næring i melken, siden han spiser så ofte? Har nettopp nattavvent nå, han er som sagt 9 mnd og har spist hver 3 time, minst, døgnet rundt, siden han ble født. Min søster sin yngste gutt spiste hver 4 time og ikke om natten, la på seg helt fint, like stor som min storspiser. Kan det være at man har forskjellig "metthetsgrad" på melken? Kostholdet vårt er mye det samme og vi er søsken med samme foreldre:) Synes dette var litt interessant, nemlig. Noen som vet?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Næringsinnholdet i melken varierer veldig lite. Det er forskjell på sammensetningen av den første råmelken og den modne melken, og den første melken som kommer av fulle pupper er litt søtere og mindre fet enn den som kommer mot slutten av måltidet eller når puppen ikke er riktig så full (kvelden f. eks.). Det som imidlertid skiller ammingen fra barn til barn er hvordan de liker å spise. Noen er småspist, og spiser ofte. Andre er storspisere og hiver innpå masse, masse og går lenger mellom måltidene. Det er nok helst det som er tilfelle hos dere tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå