Gå til innhold

Frisører: Bleket hår og grønne stiper.. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt bleket hår en stund. (Utført og utføres hos frisør). Pleier det daglig med protein produktene til Redken (Extreme - Shampoo, balsam, CAT/Deep Fuel og Anti-Snap)

I det siste ser jeg at det er blir veldig grønt en del steder. Aller værst er det i kronen. Mistenker at det kommer fra kobberrørene i vannanlegget her.. (Heldigvis flytter vi om ca. 1 mnd.)

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette?

Det jeg finner mest anbefalinger på er faktisk å bruke ketchup og la det virke i ca. 2 min. før jeg vasker det! Stemmer dette??

Blir kjempeglad dersom noen frisører kan gi meg svar på dette :-)

Skrevet

Jeg er ikke frisør, men har hatt helt lyst (platina) blondt hår en periode av mitt liv, og min største skrekk var å få gult/grønt skjær i det.

Lorea'l har en serie som heter Silver, får du kjøpt hos frisør.

Den tar vekk alle disse misfarginene, og du får en veldig fin blondfarge.

Silver er for dem med hvitt og grått hår men... Hehe... Dem har også en "mildere" type, for blondt hår.

Men jeg syns håret mitt ble penest med Silver.

Og jeg har annbefalt den til andre blondiser, dem er strålende fornøyde :D

Bare ikke ha den for LENGE i håret, slik at håret får blåskjær :P haha

Skrevet

Ikke bruk sølvshampo,du må tilsette røde pigmenter for å motvirke det grønne. Lilla tar bare bort gulskjær.

Du kan prøve en shampo med rødt eller få tilsatt røde dråper hos frisøren.Hjelper ikke dette,gå til frisøren å få tatt en rens.

Har vært borti dette et sted jeg jobbet.Hvor alle i blokken hadde grønnskjær pga kobberrør.

Det skader sikkert ikke å prøve ketchup trikset,jeg har aldri hørt om det.

Lykke til!

Skrevet

Sølvshampo er for de som har gule/oransje toner i håret så for all del ikke bruk det!!!! Gjør som hun over sier.. !!!! Gå til en frisør du og få hjelp :) Lykke til ;)

Skrevet

Hei Puse Tøsa!

Takk for din tilbakemelding :-) Når det gjelder Silver, så tror jeg desverre at den ikke hjelper så mye mot det grønne da kalde pigmenter kan gjøre grønnfargen mørkere/sterkere.

Men, er absolutt enig at mot gule toner så er den HELT super!! Får vel bare krype til korset og prøve litt ketchup da, hehe.. og evt. ringe frisøren min!

Ha en fin fin dag!

Skrevet

Hehehehe, ja det var bra at andre er litt mer oppegående enn meg på dette området da :P

Men du vet hvertfall hva du skal gjøre om du noengang får gult hår hvertfall ^^

Skrevet

Prøv med ketshup førs. det funka på meg jeg hadde grønnskjær i hele håret, riktig nok av en mislykka farging det da å ikke av kobberrør. men det er jo vært å prøve, så sparer du penger =P men to min er nok ikke nok å sitte med det jeg satt i 25 minvist dette ikke funker så finne det en shampo eller kur husker ikke hva som skal ta ut grønnskjær, den får du kjøpt hos frisøren.

lykke til =)

Skrevet

Gå til frisøren og kjøp en shampo fra Redken som heter " hair cleansing creme". Den er super mot grønnskjær. Du kan evt klippe bort det som er på krona, da det grønne setter seg i det håret som er mest slitt :) Også fin for å fjerne gammel styling og fett som kan legge seg rundt hvert hårstrå, eller legge seg i hode bunnen. La den virke i tørt hår noen min, deretter skum opp med vann og skyll ut.

IKKE bruke noe lilla/sølv i håret nå.

Bra du ellers bruker bra produkter for håret ditt. Et godt råd er å bytte merke etter noen flasker, da håret kan bli mettet og shampoen " mister " litt effekten.

Håper du blir kvitt det grønne håret da..

Hilesen frisøren :)

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger :-)

Da har jeg kjøpt renseshampoo og prøvd ketchup i 30 min. i 3 dager på rad nå og jaggu har det blitt bedre. Kan se litt antydning til grønt, men ikke i nærheten av hva det var! Tar nok samme prosedyre i et par dager til for å få nøytralisert siste rest!

Hadde aldri trodd at jeg skulle ta med ketchupflaska på badet, hehe!

Etter en snakk med vaktmesteren fant jeg også ut av det er kun varmtvannet som passerer i kobberrør, så her blir det kaldtvanns hårvask den siste tiden før vi flytter. Ble mye styr dette her, men er villig

til å strekke meg langt for manken, hehe ;-)

Igjen, takk for alle råd og tips!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...