Leer Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Er blitt syk, og kjenner at jeg trenger en paracet.
frk-fryd Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Jeg gjør det, for på barsel fikk jeg 1mg paracet mot etterrier, så da tenker jeg det er greit. Har tatt det mot hodepine og når jeg fikk tilstoppede melkeganger og feber.
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jepp, helt i orden:) De to første ukene etter fødsel spiste jeg 8 i døgnet! Fikk beskjed av fødselslegen at jeg kunne spise dobbel dose i forhold til det som stod på pakningen! (Jeg hadde sinnsykt vondt der jeg var sydd for å si det sånn.) Ammet..
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har tatt det når jeg har trengt det ja, uten å blunke. Fikk x-antall pinex forte hver dag på sykehuset (hadde ks), og fikk beskjed om å ta paracet når jeg kom hjem... Så trenger du det, så er det ikke noe å lure på.
brooklyn Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Signerer denne. Jeg har hatt nyresten under graviditet og mens jeg fullammet. Hadde det ikke vært for paralgin forte, som er mye sterkere enn paracet, hadde jeg bukket under, deter jeg sikker på. Paracet kan du trygt ta.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Ja selvfølgelig kan du ta paracet:) jeg tok mange paracet rett etter fødsel(tok ks) så da må det jo være greit. Fikk jo forsåvidt morfin også de 2 første dagene, og jeg ammet jo da.
Berta_78 Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Paracet under amming er 100 % ok :-) Alle leger sier det er helt greit, felleskatalogen sier følgende: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går over. Melk/plasmaforholdet er 1. Det er estimert at et ammende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.
FruBoger fødeklar Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 jeg fikk hauger med smertestillende på sykehuset, både paracet og en eller annen i grønn pakning... ibux er ikke greit fikk jeg beskjed om, vet det når man er gravid, men heller ikke bra under amming...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå