Gå til innhold

Jenta vår skriker og skriker...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 5 mnd. Hun er stort sett blid, og gråter veldig sjelden og vi har aldri hatt problemer med å legge henne på kvelden. Men de siste nettene har hun plutselig begynt å gråte (ca. 2-3 timer etter at hun har lagt seg for kvelden), og hun er alldeles utrøstelig. Vi tar henne opp og bærer henne til hun sovner, men med en gang hun kommer i sengen sin igjen, begynner hun å gråte igjen. I går gikk vi og bar på henne stort sett hele natten.

Kan kanskje være tenner som er på vei, men burde hun da ikke gråte på dagtid også...?

Blir jo helt fortvilet når vi ikke finner ut hva det er..:/

Noen som har peiling på hva dette kan være..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere begynt med noe fast føde?

Skrevet

ja, hun har begynt å fått grønnsakspurè og litt grøt. Men hun har fått det en stund da. Begynte med grøt for en mnd siden, og det samme med grønnsakspurèen...

Skrevet

tenkte kanskje at hun hadde mareritt (vår lille jente har det )gråter plutselig og skriker midt på natten ..

Men de gangene vi tar henne opp ..da har vi dt gående vet jeg ...så trikset er å få lurt inn kose klut ,null snkking ,la henne finne igjen søvene selv ...hvis hun er overtrøtt og jeg bærer henne ...da er hun enda mer på hylern ...

lykke til ...håper du finner en løsning ...=)))

Skrevet

Vi har prøvd å lure kosekluten til henne, og vi snakker ingenting med henne nr hun våkner, men vi er nesten nødt til å ta henne opp for hun gråter og gråter, og viser ingen tegn til å roe seg ned..

Uff, får håpe det gir seg snart! Er ikke så lett å vite hva som er galt gitt...;)

Skrevet

Kan jo være så mye.. Vondt i magen, tenner, savner nærheten deres ++

Synes dere gjør rett i å bare ta henne opp jeg. Evt samsov om dere trives med det. Gi henne nærhet og trøst!:) Er ikke greit å være så liten og ikke kan si hva som plager de nei..

Skrevet

Sånn har vi det innimellom også - begynte rundt 4-5 mnd. Dentinox etterfulgt av pupp pleier å gjøre susen så jeg gjetter på tenner... Vi har ikke merket noe tannsutring på dagtid.

Dere har ikke nettopp vært ute og reist eller gjort andre nye ting? Det kan jo i så fall også være en reaksjon på det.

Skrevet

Og her blir hun tatt rett opp om hun ikke roer seg i løpet av et par minutter. Da blir det kos på armen, en tur i stua (og gjerne leker hun stille for seg selv en halvtimes tid) før vi prøver igjen. Ender vi opp med å samsove, så er det også greit selv om vi prøver å begrense det til når hun faktisk er syk :)

Skrevet

Slik har vi hatt det i perioder og. Ikke merket noe på dagtid, men kan ha sovi litt så setter ho i gang.

Her har det vært i forbindelse med tenner, og hvis ho har vært litt forskjøla. For da har det nok tetta seg med engang ho har lagt seg ned, og det har hjulpet og kommet opp.

Du kan jo kjenne på gommene. Her fikk tulla første tann når ho var 5 mnd, og det var 2-3 urolige netter så stakk tanna frem :)

Skrevet

Takk for svar!:)

Kan ikke kjenne noe i gommen, men det kan jo hende det er tenner på vei likevel!

Isåfall skjønner jeg at hun gråter ja..:/

Skrevet

det er likt her, men han får bare pupp ennå.han har vært urolig på nettene i den siste uka, og vil ikke ta puppen heller. tar den til slutt da. kan også begynne å hylskrike, eller sutre i søvne. er litt grinete på dagen også. han har hatt hyppig avføring, og den er grønn. hadde feber i forigårs, over 39 før vi ga paracet. han klør seg masse i munnen, men ingen tenner i sikte...ikke så greit å si hva det er. poden er fire mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...