Øyboeren med to små <3 Skrevet 2. mars 2009 #1 Del Skrevet 2. mars 2009 var på kontroll nr 3 hos jordmor i dag(selv om jeg er "bare" ca 13+3), og hadde som vanlig en fin opplevelse...! stix, blodtrykk og vekt så bra ut, og fikk høre hjertelyden..! livmora har kommet godt opp av bekkenet også. gikk litt i gjennom fødselspartogrammet mitt fra forrige fødsel, og fikk det med meg hjem. spennende lesning..! men en ting jeg reagerer litt på, er at jeg gikk 3(!) timer med 7 cm åpning før de satte på drypp.. :s og tror ikke jeg skal vente til jeg har rier på ett minutt før jeg drar på sykehuset neste gang, for ser at helt frem til 9 cm åpning hadde jeg 3 rier på 10 minutter, og de varte bare 40 sekunder. fra 9 cm økte de til 50 sekunder.. tydeligvis så "ruslet" jeg mye rundt også.. og kl 14, 35 minutter før hun var ute, står det: "tømmer ENORME mengder fostervann." ikke rart det står det, hadde 3-5 liter fostervann, dette var andre gang det ble tatt i tillegg til den naturlige avgangen, og jeg oversvømte halve fødestua og det rant ut på gangen... hehe..! har også fått vite at jeg kan få føde her om jeg har et normalt svangerskap, noe jeg var usikker på siden det er "bare" en fødestue, og jeg ikke hadde en fødsel helt etter boka sist.. så får se hva det blir til, har nå enda en god del uker på å finne ut hvor jeg vil føde, siden vi ikke må søke om fødeplass her oppe og det som var den største lettelsen, var at om det skulle skje noe, at det er noe galt med barnet, eller jeg får for tidlig, skal jeg slippe å bli sendt til bodø så langt det lar seg gjøre, og såfremt det er tid til det.. har angst for å bli sendt dit etter VELDIG dårlige erfaringer med de. så nå skal jeg bare glede meg til i morgen natt, da hopper jeg og søsteren min på toget til trondheim, på shopping og utvidet ul når pappaen ikke kan være med, er hun absolutt et godt valg nr 2..! men gruer meg litt og, er jo mye "tenk om" også... men satser på at alt ser bra ut, og at jeg får se litt i 3D og kanskje får vite kjønn og..! dette ble langt, gitt...! men må få det ut på en eller annen måte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139738128-fin-kontroll-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå