Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Hei.. lurer på om det er noen som vet! Om jeg tar meg en røyk på kvelden etter at min lille prinsesse har fått sitt siste måltid og det gjerne er en 10timer til neste (jeg ammer, men hun sover hele natten..) er dette da skadelig for henne ved neste måltid?? Og evnt hvordan skader røyking barnet? Blir det lagret, eller forsvinner det slik alkohol gjør??
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Nikotin blir raskt absorbert i melken etter at mor har røyket, og det har en nedbrytningstid på ca. 90 minutter. Du bør røyke kun like etter at du har ammet, for på den måten å redusere nikotininnholdet i melken. Jo lengre tid det går mellom røyking og amming desto bedre. Kan dessverre ikke gi deg noe svar på om det er skadelig ved neste måltid, men siden nedbrytingstiden er på 90 min. vil jo nikotinen være ute av melken til neste amming siden snuppa di sover hele natten (heldiggris, forresten!) Men ved å røyke tilfører man jo kroppen andre skadelige stoffer som jeg ikke vet nedbrytingstiden på, så vet ikke hvor lang tid de bruker på vei ut av kroppen. En ulempe ved å røyke er jo at den kan hemme melkeproduksjonen. Dette er det jeg vet :-) Men, ikke for å være frekk, trenger du denne ene røyken da?? Mange som hadde vært glad om de var som deg å bare trengte en om kvelden, og er det ikke da bare like greit å legge den helt bort? ;-) På en annen side, dersom du må ha denne kosen, så gjør du det på det perfekte tidspunkt mtp ammingen og jenta di :-) Håper du fikk noe svar ut av dette "rotete" innlegget mitt! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå