mammsi for første gang:) Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Gir ca 1- 1,5 dl grøt pulver til gutten min på 6 1/2 mnd. Er ikke oppe i full posjon enda. Hvor mye gir dere til babyen deres? Er litt redd for å gi han for mye.
Mor Løvehjerte Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Oj, det hørtes jo egentlig veldig mye ut. Hva slags grøt er det du gir? Vi bruker Nestle sin, og her er en full porsjon 3/4 dl (0,75 d). Det er mer enn nok for å mette vesla her på 6.5 mnd.
Idun Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Vi varierer mellom Nestlè og Småfolk. Lager av 1-1,25 dl vann og litt tynn grøt. Ikke alltid hun spiser opp hele. Hun får to grøtmåltider nå og er 6 mnd om noen dager.
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg gir ca 10g pulver (2/3 pulverporsjon) og 1 dl mme (full melkeporsjon) og en god skje fruktmos i. Dersom han legger normalt på seg (altså ikke for mye) tror jeg ikke du skal være så redd for å gi for mye. Noen barn trenger mye mat, andre - som jenta mi - trenger lite. Hun har kuttet ganske betydelig ned på mme etter at jeg begynte med grøt.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Her har hun alltid fått til hun har virket totalt uinteressert i skjea, vi er kanskje opp i en full porsjon om hun er veldig sulten - hun blir 8 mnd. om en uke. Aner jo ikke hvor mye hun spiser, men hun spiser seg mett og ikke for mett.
Chezka Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Lillegutt er 6 mnd og får tre grøtmåltider per dag, av 150 ml mme, han liker litt tykk grøt. Til hvert måltid får han et beger fruktmos i tillegg. Det fjerde måltidet består av et glass av Nestles + et glass sviskemos. Han drikker kun vann, nekter å drikke melk, derfor lager vi grøt med mme etter råd fra helsesøster. Ser av andre innlegg her at vi nok har fått et lite matvrak i hus, men iflg helsesøster skal han få så mye mat som han vil ha. Han er en stor gutt på 12 kg så han krever nok litt mer kanskje.
Frøken Freken Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Ja det sier seg vel selv at han trenger mer mat enn min SNuppelure som er 6 mnd og litt over 7 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå