Gå til innhold

Angående Brio GO

Anbefalte innlegg

Vet den er ny og lite tilgjengelig foreløpig.. men vil gjerne høre deres tanker og evt. erfaringer (enda bedre!) med denne vogna? Er det bare meg som syns den virker utrolig flott? Nå er det første gang for meg at jeg skal kjøpe vogn, så jeg er jo relativt grønn for å si det slik..

Noen som har kjøpt denne? Som kan opplyse om pris etc?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139736256-ang%C3%A5ende-brio-go/
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei! Har lest at den kan bestilles fra UK og at det da blir langt billigere. Jeg vet ikke hvor stort problem det er at hjulene er små i snøvær, men har lest at det er gode hjul med god demping. For meg står det mellom Brio Go, og Bugaboo Camelon. Spent på å høre om det er andre som har noe å si!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Brio Go! Det var faktisk ganske vanskelig å få tak i den, den ene dagen jeg ringte barneutstyrsbutikken hadde de 33 vogner på lageret og dagen etter var alle utsolgt! Fikk likevel tak i en vogn fra lageret i Sverige....:-) svart med svart understell, ville egentlig hatt brun men det var visst heeeelt umulig å få tak i. Den virker super sålangt, jeg har jo seff ingen reell erfaring med den enda siden babyen fortsatt er i magen ;-) men den er lett, utrolig god fjæring, stilig, gode håndtak, utrolig stor og lett tilgjengelig handlekurv. Er jo en "lett" type vogn sammenlignet med f.eks de store Simo og Emmaljunga og sånt, men jeg har Bugaboo fra før og syns den virker ganske mye mer stabil og stødig enn den. LIker også at den er ganske høy (buggisen er jo veldig lav syns jeg). Hjulene foran virket ok, men er jo seff et minus at det ikke fins vinterhjul man kan sette på sånn som på buggisen.....men det er vel umulig å finne en helt perfekt vogn!

Annonse

Jeg vurderte også denne vognen, men den har et stort minus som gjør at jeg valgte den bort: Den har ikke full liggestilling, og ikke noe som ligner heller. Så når babyen må over i sportsvognen, må den ligge ganske bratt når den feks sover og enda er ganske liten. Har faktisk sett en på finn som solgte vogna si pga dette. Ellers synes jeg også den er en fantastisk vogn, og er sikkert perfekt for barn over 1 år.

Annonse

Har ikke vogna selv, men har trillet den da min venninne har den til sin lille prins. Enig i at vogna er flott å se på, praktisk med stor handlekurv osv. Jeg personlig syns imildertid den er fæl å kjøre, spesielt i oslo med trikkeskinner, brostein osv. De små hjulene foran har min venninne bare satt i fast posisjon fordi det ble for vinglete på ujevnt underlag. Syns heller ikke den er spesielt godt dempet, og hjulene er jo ikke lufte-hjul, noe som jeg syns er et stort minus. Etter kun 1,5 mnd ser hjulene skikkelig gamle ut, pga steiner osv lager skikkelig "hakk" i dem.....

Sportsvogndelen er videre etter min mening helt meningsløs, både pga manglende liggestilling, men også pga relativt liten kalesje.

Dersom du vil ha en firehjuling med svingbare forhjul ville jeg heller vurdert Easy Walker Quatro!

Merkelig, men interessant å lese ditt svar ettersom du er kritisk til ting som de fleste andre jeg har snakket med som har vogna skryter mest av. Feks Kalesjen, hjulene og dempningen. Fint å høre flere synspunkter, rart at man kan ha så forskjellig oppfatning, men man bor jo forskjellig og har forskjellige behov:-)

Jeg var og så på denne i butikken i dag og likte den veldig godt. Men her også synes jeg liggestillingen var et ENORMT minus. Synes også sportsvognsdelen muligens virket litt kort?

Vil nok ikke velge GOen, pga liggestillingen.

Jeg har OTH nå, og har litt lyst på ny vogn. De i butikken anbefalte Emmaljunga City Nitro. Den virker jo bra, men likte ikke designet, sukk.

Den perfekte vognen finnes nok ikke..

Det er jeg ikke helt enig i. Liggestillingen på Brio Go minner ganske mye om den på Bugaboo, vinkelen blir omtrent den samme. Jeg har begge vognene. Man kan ta opp støtten til beina på Go´en og da blir den ikke så oppreist egentlig. Liggestillingen på Bugabooen har aldri vært noe problem for mitt barn hvertfall, har alltid sovet helt fint der og aldri tenkt over at den ikke er fullstendig flat, den er jo veldig ergonomisk utformet der og....

Jeg har vært veldig fornøyd med Bugaboo´en min asså, men den har jo noen minus den og, som jeg syns er bedre på Brio Go. Høyden f.eks, Brio Go er mye høyere enn Bugaboo, man slipper å bøye seg "ned" til babyen, noe jeg syns er en fordel. Håndtakene er også en litt negativ ting med Bugabooen, de er ganske vonde å holde i egentlig - hendene blir liksom værende i en litt vond vinkel pga den "flate" utformingen på håndtakene (litt vanskelig å forklare). De er jo veeeldig mye bedre med Brio Go da. Begge vognene er jo lette og stilige syns jeg, ligner mye på hverandre. Brio Go er nok enda litt lettere å legge sammen syns jeg da.

Men som sagt; du finner ikke en perfekt vogn, så man man bare bestemme seg for hvilke minus man kan leve med....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...