Gå til innhold

Hvordan slanke seg,uten at det kommer miljøgifter i melka?

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd for de miljøgiftene.Har hørt de kan komme når man slanker seg mens man ammer. Jeg er litt fortvilt. Gravidklærne er for store og de klærn jeg brukte før er alt for trang.La på meg altfor mye.

Hva er det som skjer hvis det kommer miljøgifter i melka.blir ungen syk. Jeg kjenner ei som valgte å ikke amme fordi hun ville slankle seg. Jeg vil gjerne amme i hvertfall 6 mnd.Kanskje ett årKan jeg følge denne dietten hvis jeg ammer?

Frokost:havregrøt

Lunsj:kyllingsalat

Mellomåltid:yoghurt eller frukt

Middag:grønnsaker,fisk eller kjøtt.

Spiser litt på kvelden. feks knekkebrød,en frukt.

Skal trene to ganger i uka .svømming og aerobic. Går mye tur også!

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt hvordan du skal få i deg miljøgifter eller unngå det? Da må du jo spise mye mat med skumle innsprøytninger, tilleggstoffer og puste inn mye forurenset luft?

Tror godt du kan spise helt normalt og heller tenke på hva du spiser fy,fy mat og mengden mat. Selvsagt kan du tenke på hva maten innholder f.eks aspartam, men du ammer så du må tenke på at du ikke slanker deg på en streng diett, dette kan være med på at du mister melken.

Kansje du kan lese mere om det på helsedirektoratet.no sine sider.

Hei, ved vektap vil det danne seg detoner (avfalls stoffer) i blodet, forsvinner vanligvis ut i gjennom urinen, men om man ammer vil avfall stoffene også havne i melka. Jeg vil ikke anbefale hard slanke kur når du ammer. Ammende trenger mer mat enn andre. Og barnet trenger nærings rik melk fra en blid energisk mamma.

Men ser jo at du spiser sundt og ofte nok, jeg passer på og ikke gå ned mer enn en halv kg i uka. Detonene dannes ofte etter en hart trenings økt. Viktigste er og spise sundt og variert. Lykke til:)

Den der kuren vil gi deg for lite mat!

På en vanlig dag så spiser jeg

1 skive til frokost

2 skiver til lunch

Middag, feks 200 gram pasta og 100 gram kjøttdeig. Grønsaker med fiber i som feks linser eller bønner, 100 gram, salat

2 skiver til kvelds

1-2 frukter

Jeg trener en del og trenger en del kalorier, så jeg ligger på 1600 om dag. Det er det mindste du bør ha om du ammer. Om du er så aktiv som du sier (2xaerobic i uka + 30 min gåtur om dag) bør du nok opp i 1900 om dag. Du vil likevel gå ned i vekt sakte ( 2-500 gr i uka). Det er også den beste måten med tanke på miljøgifter.

Når man ikke helt vet hva man snakker om kan man kanskje la være å svare? Du får i deg en del tungmetaller og miljøgifter i ditt daglige kosthold. Disse lagres i fettet i kroppen og når man slanker seg så frigjøres disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...