vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 hun til meg elsker fortsatt puppen, henger masse på meg lite villig til å leke alene, og hun leker med alt annet enn leker
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Min er ett år idag. Har ikke fått pupp, så har ikke det "problemet" :-) Er veldig flink til å leke alene, dvs styrer rundt og ordner med ting, ikke alltid leker, men det han finner på sin vei. Er ekstremt klåfingret da, så må ofte bort å ta han vekk fra forbudte ting (kattematen, papirsøppelet, dra ut mat av skuffer og skap etc) Men generelt veldig "selvstendig".
*tybber* Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Gutten min har vært "puppegutt" helt frem til nå for 1 uke siden. Da sa jeg stopp, orka ikke amme 9 ganger i døgnet mer. Så nå får han pupp 3-4 ganger på dagen, og 2 ganger på natta. Ellers er han sånn som "mammatilskatten" forteller. Ekstremt klåfingra, og vil helst bare holde på med ting som ikke er leker. Men han styrer og ordner mye selv, selvom jeg som regel sitter på gulvet med han hele tiden. ELSKER å leke med ball da!! ;o) Gjerne kaste de under sofaen osv, DET er morro!
Vivan Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Tulla her er 1 år om 3 dager, og ho er som de andre her nokså klåfingret. Har måtte teipe over knottene på tvdekoderen vår, for den ene knotten klarte ho å pirke ut. Også hadde vi en steinmatte (med pålimte runde steiner) Den måtte vi også bare fjerne. Ho pirket og beit til steinene kom løs. Skummelt. Begynner så smått å bli mer interresert i lekene sine, men sjeldent veldig lenge av gangen. De gangene ho legger seg ned lenge for å studere en leke så vet vi at ho "har noe på gang" i pompen. Enten det, eller at hun har funnet noe som hun får løs med de små tennene, som papp på bøker etc. Nam nam..... Det virker som alt dreier seg om å finne ting som kan stappes i munnen!
Vivan Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Ps. Har sakte men sikkert redusert puppingen til å bestå av 1 morrapupp og 1 kveldspupp. Kuttet dagpuppingen for 1 mnd siden ca. Skal begynne å jobbe til påske. Ønsker ikke bråkutt i både min tilstedeværelse + pupp samtidig.
Kystrøya Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Min krabat blir 1 år om 10 dager. Utrolig hvor fort tiden går Han løper huset rundt hele dagen, klår på ALT, særlig ting han ikke får lov å klå på. Har barnesikring på alle skuffer og skap på kjøkkenet, for jeg har ikke ork å plukke opp etter ham hele dagen lang. Elsker å klappe på tv'en og snurre den rundt (står på dreieskive), selv om han vet han ikke får lov. Så vi må få oss veggoppheng før han klasker den i gulvet eller over seg selv. Ellers er han en nydelig gutt som har glimt i øyet, samtidig som han er en skikkelig hissigpropp. Har temperament til tusen, og blir så sint når han ikke får til ting, ikke får lov til ting, ikke får klå osv osv. Men er heldigvis som regel lett å avlede Leker ikke så mye med lekene sine han heller, men det gjorde ikke storesøsteren heller da hun var på den alderen. Artigste han vet er å rote i kjøkkenskuffen der vispene og øsene er. Ellers er det jo veldig artig å bare rote utover og kaste leker rundt ;p
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Enig med Vivian ja.. Alt, absolutt alt dreier seg om å putte ting i munnen. Har måttet sette bort alt av barnebøker for han spiser de rett og slett opp.... svære hakk i alle bøker. Papirsøppla også, masse deilig papir og papp å spise på. Trapper er det morsomste nå om dagen, det er et styr å være steder med trapper som ikke har trappegrind.. da må vi bare komme oss vekk.....hvis vi har glemt grinda og ikke passer på, er han oppi andre etasje på 30 sekunder....Eller klatre og base i sofaen, det er gøy, klatre på alt som klatres på.. Jada, så dagene er ikke som de engang var, en baby som sov 20 timer i døgnet og lå i fanget eller på et teppe når han var våken..hihi. Men moro er det jo, de er jo så fantastiske i denne alderen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå